Aston & Lukas

Alla inlägg den 31 december 2009

Av AnnCatrin - 31 december 2009 11:30

hallå!
ja då var vi på årets sista dag......... kan lämna det gamla bakom oss och skåda framåt mot nya äventyr!   Det blir ett bra år tror jag, lite tungt om man börjar med att ta ut sorgerna i förskott...... näpp, ett riktigt tokroligt år för både folk och fä vill vi ha!
.........hoppas att 2009 har många fina utställningsrosetter och ett strålande röntgenresultat i säcken åt
Aston Martin !!!!
Det var förra årets nyårsönskning....... det höll väl inte riktigt hela vögen, en neslig etta på höger fram förstörde ett annars perfekt röntgenresultat, men fina rosetter har vi knipit en del av och ett bra MH har vi avverkat så i det stora hela så får vi betrakta oss som nöjda med 2009 års bokslut.
  
Nu ska vi fortsätta på den inslagna vägen med att jaga rosetter land och rike runt........ hojen skall rulla och jag ska harmonera med hojbyxorna......... och ett halvsekelkalas skall gå av stapeln....... vi får väl se hur det blir med det....... stort ståhej eller i stilla enkelhet, har inte bestämt mig än........ men det lutar åt utställning i Avesta den helg som skulle varit aktuell för kalas.........  och äldre blir man väl oavsett om man firar det eller inte?......... eller finns det nån nödbroms att dra i? hur kunde det bli så här? .......man börjar känna pensionspanik.....herregud man skulle visst spara till pensionen........ det hinner jag väl?.......eller inte....... äh, jag tar det sen när jag blir stor , vuxen och förståndig.........  
           
Gott slut och gott nytt år till alla mina närmare 600 unika läsare, vilka ni nu än är och vart ni än befinner er!
.......ja, vissa vet jag, men det är en ändå bara en bråkdel, och eftersom jag själv är usel på att lämna avtryck och kommentarer så är jag så glad ändå att mitt svammel kan roa så många....... eller oroa, vad vet jag?   
                
en extra tanke till alla panikslagna hundar och annat skrämt fä och även folk som har årets värsta kväll framför sig.......... jag hoppas innerligt att jag aldrig någonsin mer måste uppleva maktlösheten man känner när man har en skotträdd stressad hund........ förra året låg Aston på altanen och sov vid tolvslaget, det scenariot var otänkbart med Wictor, lillgubben, sov i ro, förhoppningsvis så smäller det inget på andra sidan regnbågsbron!



  


Undrar vad framtiden har i beredskap för oss då, blir det nån fler hund? Ja, bara duracellen landar i skallen och inser att det finns dagar när man bara kan vara oxå...... livet är inte ett hysteriskt lyckohjul som snurrar i full fart hela tiden   
  
Vem kunde i sin vildaste fantasi ana att denna söta lilla pösmunk skulle bli en sån fartfylld historia........ namnet kanske kunde ha förvarnat lite........ han kanske inte skulle ha blivit döpt efter en snabb exklusiv sportbil?
  
....oskyldig som ett lamm.........

  
varför anade man inte ugglor i mossen när man skådade detta ostyriga bakhuvud?....... det kan ju omöjligt bli nåt lugnt och sansat med denna virvelvind i nacken.......  ........ nåja, vi kämpar på, vi ska bli äldre både hunden och jag på det nya året........ till fördel för någon och kanske lite ångestfyllt för någon annan.....
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards