Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 december 2009

Av AnnCatrin - 6 december 2009 16:02

 
 Hallå!
ja då var vi framme vid andra advent då.........ja, jag har faktiskt fått upp julstjärnorna och bytt gardiner men mer än så är det inte.
Skulle göra mej till och sätta fram avdvenststakar oxå, men dom har ju stått i gömmorna några år sen det blev på tapeten med pappersstjärnor igen, så dom ville inte vara med......slipp då! tänker inte slösa kraft och energi på att skrämma igång dom.   
Och den härliga snön som föll i slutet på veckan är nu ett minne blott, tillbaka till ruta ett, plusgrader och regn, är det inte helt fantastiskt?.......eller inte......suck
Men det var inte så hävt i början på december förra året heller, vilken tur att det finns bilder att tillgå när guldfiskminnet sviker!
ismatta 
Jag har varit på jobbet ett dygn och samlat krafter inför nya bataljer med vildbasen........ han har nu blivit med stödfamilj *asg* Camilla förbarmar sig över vår turbulenta situation och har anmält sig som frivillig fast hand.    
Igår gick jag en sväng innan jag åkte på jobbet, hörde på långt håll att det var hundar längre fram så vi vek av in i skogen, man kan gå en krok och komma ut på vägen igen, men eftersom en hund modell mindre skällde hela tiden så skruvade duracellen upp sig till max...... och lite till oxå faktiskt........så det tog oss en evighet att komma ut på vägen igen eftersom jag vägrade ge med mej......han skulle inte ligga på som en skogstokig furie i kopplet, HAN SKULLE GÅ BAKOM MEJ I MITT TEMPO.........allting landar i att jag ska vara konsekvent, JAG VET!!!!!
Så det blev babysteps framåt, så fort han försökte kasta sig förbi så blev matte till sinne och kastade tillbaka honom......."men ursäkta mej då surkärring, jag går väl här bakom då som en byfåne...NÖJD? "
A´puh, tålamod är en dygd, och jag har all tid i världen på våra promenader att träna så det är väl bara att skärpa till sig   lev som du lär människa!
Om en vecka är vi en erfarenhet rikare, då är STHLM avklarad, säga vad man vill om min knasboll till hund men han kan faktiskt uppföra sig i sådana sammanhang, och han är i princip klockren på inkallning i dom allra flesta situationer...... det skulle ju ligga närmare till hands att tro att han drar som en avlöning så fort han kommer lös...... näpp! mycket lättare att ha å ´göra med i "vilt" tillstånd ( okopplad )
Jag kan inte så här direkt komma ihåg nån gång som han rusat fram till nån annan hund när han varit lös........man får vara tacksam för livets små glädjestunder!
Annars så rullar det på, ingen julstämning pockar på uppmärksamhet, när exakt kommer den då ????
Jag som är........eller har varit julen personifierad tacklar av för varje år.......nu är det så illa så jag skulle kunna tänka mig att skippa tallen / granen.......MEN HALLÅ!!!!!
Det är liksom inte samma sak längre när det inte finns några små barn med tindrande ögon och stora förväntningar inför den stora dagen...... TRÅKIGT!
Ja men vad är väl en utebliven julinspiration på Bågevägen i jämförelse med hur andra tycks ha det?
Tiger Woods, den omtalade hedersknyffen byter damer lika ofta som andra mindre bemedlade byter kalsonger.......Herr Anka kastar ut frugan mitt i julbestyren........hur blir det nu med Anna Ankas jul??????? ve och fasa vilket elände........oj oj oj
Och sen är det en stackare som inte får jobba på dagis för hon är täckt från topp till tå så bara ögonen syns.......hua vad jobbigt!......... barnen då? att bli inskolad av ett tygstycke kan väl ändå inte höra till våra barns vardag?
Ja jag vet, man får inte ifrågasätta för då är man rasist, ja men stäm mej då !   För i detta finns ingen värdering av hudfärg, kultur eller religon, var och en är salig i sin tro och jag tänker inte leda nån in på min väg för den vet jag inte vart den bär..........men visst måste man få ställa frågan om man alltid till varje pris kan kräva att få sin vilja igenom?
Vill man bära kläder som markerar sin tro och livsinriktning så kanske inte alla jobb är lämpliga?
Jag som vuxen kan förstå resonemanget, och om jag vill, respektera det varför man väljer att dölja sig från topp till tå, men jag tycker helt ärligt att det är lite väl överkurs att förklara det för ett barn....... skönt att vara gammal ibland och slippa konfronteras med dessa frågeställningar när jag kommer för att lämna mitt barn på dagis.........
ha det bra i julveckorna / AC

.....och nu läser jag i det förra inlägget att Magic´s matte har en likadan galenpanna till hund som jag har ....... a´puh....då kan man väl kanske till viss del skylla på generna att hunden är som han är........fast det var väl en lugn och harmonisk linje......eller? Lena?....hmmm.......


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards