Aston & Lukas

Alla inlägg den 16 december 2009

Av AnnCatrin - 16 december 2009 22:04

Hallå!
När man inte vill göra sådana där husmoderliga saker då passar det alldeles ypperligt att knappa lite på tangenterna............ en nonsensblogg så här på kvällskvisten kanske kan roa någon........... 
.......... och gör det inte det så svamlar jag på ändå........
Fattar ni att om en vecka så är det kvällen före julafton ??!
Jag söker med ljus och lykta efter lite inspiration, tog till en panikåtgärd på kvällskvisten och tvingade iväg maken på talljakt............
Lika uselt resultat som förra året så det bidde en kungsgran igen, för det facila priset av 400 riksdaler hade jag väntat mig samma knubbiga gigantiska Kalle Anka gran som förra året..........
Men näpp, den når iofs nästan till taket vilket är ett av kriterierna när jag är på julträdsjakt.........men den svällde verkligen inte ut till önskad proption när den tinade......... för naturligtvis så skulle den in på studs, jag ligger ju två dagar efter på den fronten mot för ifjol   skynda skynda, julen står för dörren och tomtarna väntar på att få komma ut ur garderoben.........
Några tomtar har tittat ut, lite sporadiskt uppställda utan känsla......... imorgon kommer dom övriga 100 fram.......... 
 
Ja så när årets gran låg utfläkt på golvet då var det inte läge att inse att julgransfoten tydligen kastat in handduken.......... jaha, har den hängt med sen jag var liten, och det är väl ändå inte så himla länge sen.......då kan den väl inte ge upp nu??????
( nu var det läge att kasta in en svordom men eftersom modern helt plötsligt börjat läsa mina inlägg, och tycker att jag svär för mycket, så får jag väl göra som mamma säger..........men hur länge måste man göra det???? tills man blir stor eller? )
Alltså det var inte tilltalande att åka ut till Birsta och införskaffa en ny, sökte lite hysteriskt på nätet och dom som betecknades som " stor julgransfot" kunde man möjligtvis få ner en vägruska i.............
Ringde min mor som numera är med plastgran, och japp! hon hade en "riktig" fot,  skickade en springare ( min son ) som hemkom med en julgransfot av modell hälften så stor som den jag hade........ hmmmm.........
Men då fick maken en snilleblixt och fixade och trixade med den havererade julattrialjen så vips så var den fit for fight igen, tack så mycket!
Ett stordåd av mannen som gav tomteskräcken och jultrauma ett ansikte!
...........han har väl fortfarande traumatiska upplevelser av den första julen vi bodde tillsammans..........typ halva möbelemanget rök för att jag skulle ha en tall modell större.........och på den vägen är det.......... 
nåja, nu står den här iallafall, "christmastree model 2009"............och jag är INTE nöjd, ............ släng på den lite kulor och tjafs så duger den säger min sympatiske make........ hmmmm........
Men faktiskt, den luktar......... eller doftar kanske det heter när det är åt det behagliga hållet..........så en liten spirande känsla av julefrid kan nog anas..........
imorgon skall den få sin julkostym för inte kan man väl styra upp julen när bonde-Roger ska välja tjej!?
Nu ser jag fram emot den textade reprisen så att man kan snappa upp vad favoriten Janne säger  
Ser verkligen fram emot när han ska svänga sina lurviga i Lets Dance   
Imorgon skall det stora julstöket fortskrida..........
 
Det tar sig sa......... den "tussiga" bröstkorgen har åter en rund och fin form.......jag hoppas verkligen att han bestämmer sig för att behålla denna kostym även över sommaren........ 
Jag hade siktat in mig ikväll på en miniserie om tsunamin......... den gick naturligtvis på en av de fåtal kanaler vi INTE har.........
Får avrunda kvällningen med bästa tanten istället.........mrs Bouqet........ 
ha det bra i julstöket! / AC   


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards