Aston & Lukas

Alla inlägg under oktober 2010

Av AnnCatrin - 31 oktober 2010 19:30

Hallå!
ja det funkar inte så bra på säkerhetsfronten ......imorse låg mina glasögon pyrt till igen, en penna fick sätta livet till och idag när hussen hade ansvaret så dog plötsligt tv:n när han vände ryggen till........ hmmm....skumt! han skulle prova att byta kanal men se det var det visst nån som redan gjort .......när han bar iväg med fjärrkontrollen.......... 
vårt exemplar av Lucky Luke drar inte snabbare än sin egen skugga...........näpp, han stjäl grejor snabbare än sin egen skugga.........  och vi hinner uppenbarligen inte med i hans tempo........  
    vaför inte välta några saker i trädgården som av en händelse? är man liten så förväntas det inte att man ska ha koll på alla kroppsdelar......... 
Men att välta Wictors "gravsten" är väl inte så snällt, ni som är född på samma dag och allt, den 1:a augusti.
  
Men hysteriskt roligt har vi på Bågevägen med den här lilla virvelvinden innanför väggarna......och ska sanningen fram så sover han ju en hel del oxå.......
  men det är ju av betydligt mindre nöjesvärde att läsa om........
    inga ståbilder idag på 13-veckorsdagen .........men vikten på klunsedunsen är
15,1 kg........ förhoppningsvis så kan vi få till en bild imorgon på 3 månadersdagen med lite hjälp.


  men jag då, kolla vad jag kan stå snyggt med svansen som en ståtlig plym.........japp, bra jobbat Aston!
    det kan bli en puss eller ett tjuvnyp ........
 
Duktig kille, vaknar halv sex även när det är vintertid .......
ha en skön vecka / AC

Av AnnCatrin - 29 oktober 2010 13:20

Hallå!
Jamän då har man varit på jobbet en natt..... och samlat nya krafter inför vad som kan tänkas hända i vardagen med en liten marodör innanför väggarna........ 
Till hans försvar skall jag dock tillstå att han är duktig på att lyssna, han kan "NEJ" och avbryter vid tillsägelse .......ty denna lilla ljuvliga varelse tuktas under betydligt strängare vingar än vad Aston någonsin gjordes ....... han hade väl mer av en fri uppfostran kan man inse med facit i hand.........  men man skiter inte i samma blåa skåp två gånger ...... någonting har jag faktiskt lärt mig på vägen ........ att det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.........  
   
....och att ny valp kräver nya tankesätt ......... tur man har saker i gömmorna att ta till .......en rejäl plåtlåda för kontroller och sånt ......
Det är väl jag som inte fullt ut valpsäkrat huset utifrån den lilla filurens påhittighet .........tänk om tänk rätt och var ett steg före!


  Goknulen! Det går ju inte att vara sur på detta söta lilla nylle, men han kommer inte undan med vad som helst bara för att han plirar under lugg   matte ser förbi sånt och fortsätter promt att styra med en fast hand........TRÅKMATTE!
  tjohoo!!!! vilken tur att jag har dej Aston som förstår dej på det här med att livet är en fest!
  Vi börjar få till en riktig snits på promenaderna nu ........ Aston får bjuda till lite han oxå och fogar sig i den nya ordningen .......men frågar ni honom så tycker han nog att matte blivit ett riktigt "pain in the ass"........aldrig får man hoppa och studsa som man vill........ 
Det har ju funnits en fundering på att prova kemisk kastrering för att se hur det skulle inverka på honom ........men nu funkar det ju mycket bättre, på gränsen till kanonbra när vi möter andra hundar och sen har jag läst att karensen är 6 månader EFTER avslutad behandling, vilket innebär att han inte får ställas på 12 månader ........så då föll det bort, nu har jag inte kollat upp detta själv men logiskt sätt så borde det stämma, all karens gäller ju från avslutad behandling och framåt .......är preparatet verksamt i 6 månader så börjar karensen efter det........vilket innebär ytterligare 6 månader.
Sen kan man ju alltid ha åsikter om att en "vanlig" kastrering går att ställa ut med intyg men inte en kemisk.........men det finns säkert en logisk förklaring till det.
Nåväl, inga ingrepp i sikte för Aston Martin inom snar framtid ........... han ska få landa i skallen och bli den där kloka lugna hunden .............om typ hundra år eller så......... 
 
trevlig helg på er allihopa, själv ska jag jobba kortpass i två dagar sen är jag ledig tills nästa helg. / AC


Av AnnCatrin - 28 oktober 2010 16:31

Hallå!
Ja den söta timida valpen har nu bytt namn till rubriken ovan........  maken till rackarunge att hitta på ofog har jag sällan skådat!
Igår var det en hårsmån ifrån att glasögonen skulle bli slarvsylta, mobilen har han ju redan demolerat en gång ........ idag lyckades han få tag på den igen när jag för några minuter var ute på gården med Anneli ......... jag tog ju ut honom ganska omgående och märkte inte förrän jag gick in igen att mobilen låg snyggt parkerad i beanbagen.........
Imorse tog jag med honom ned i tvättstugan för att hänga en maskin tvätt .......det tyckte han var boooring......... så han knatade raskt upp igen, snodde en nyinköpt plastlåda med 200 tops från byrån i hallen ......och den stod inte på kanten ........ så det var en herrans massa tops runt valpen när jag kom upp några minuter senare....... och en Aston Martin som stod över honom och övervakade det hela ........hörru lillkillen........ jag tror INTE matte gillar det där......... 
  vadå? ...näe, det var inte jag.......
Han verkar ha hittat sitt motto i livet....... "når jag det så får jag det"........
  Sin första egna leksak var vi ju tvungen att köpa hos vetten när vi var där för vaccinering, det gick som en dans, inte ett pip och dom tyckte han var så lugn och trevlig........ 
  japp, det är han.......och en smula crazy oxå mellan varven .......det är alltid fördel att ha nåt tuggvänligt till hands när man vill gosa........
  Men han växer i rask takt och förhoppningsvis så lossnar pirayatänderna ovanligt tidigt........
  Idag mötte vi Corvette på vår lilla runda ........
    spännande saker händer hela tiden!
  Hasselabesök idag .......jag vägrar inse att han ska vara så här stor om fem månader!
Lukas är snart tre månader och Manne är 8 månader.
   
Det är helt sjukt vad fort det går........ Manne är ju stora killen nu!

  Åh, en kompis i lagom storlek!
  Jag ska jobba inatt och den lilla "demolören" skall sova hos mattemor ........
  Uppfinningsrik och oskuldsfullt oskyldig ....... men hittills verkar han bara vilja samla på saker och tugga lite grand .......vi får hoppas att det stannar där och att inte allt ska börja sväljas oxå!
Japp, dagarna rullar på och det är full huggning, känns skönt att ha så bra schema så att jag är hemma nästan jämt....... på natten ska vi ju ändå sova så om jag gör det på jobbet eller hemma spelar mindre roll.
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 26 oktober 2010 18:00

Hallå!
Inget nytt under solen, men det har ju aldrig hindrat mej förut att plita ned några rader ...... så varför ändra sig nu?
  han är väl bara för söt?
.......men ack så busig och uppfinningsrik ....... så igår fick jag ila iväg och inhandla en hög kompostgaller ........ DAMAGE CONTROLL är ju på tapeten nu ........
Jag hade gjort ett byte men måste rycka in några timmar på morgonkvisten idag för att det skulle funka ........ och att lämna den lilla huliganen med fri tillgång till huset kändes inte betryggande .........
Så med huset säkrat, dom fick vara i hallen och gästrummet, så lämnades stor och liten själv i två timmar........ stolt matte kunde konstatera ....när jag väl fått upp dörren och förväntat mig det värsta...... att allt var intakt och inga pölar eller högar på golvet ........ GOD BOYS!!
  Däremot så håller dom stackars buskar vi har på tomten på att få sig en rejäl tuktning inför vintern ....... vi får väl se vad som återstår till våren.........
  Ordningspolisen gör sitt bästa för att styra upp det hela....... men det slutar oftast med att han rycks med i vandalismen och ger sig på nån stackars buske han oxå ......... han vill ju inte vara sämre än lillfisen........
    Imorse var det snorhalt när jag for på jobbet, lite lurigt när det är barmark och en förrädisk ishinna på vägen........
Men det är fantastiskt fina dagar, det blir en tur i skogen mest varje dag, starka ben vill vi ha!
  en pinne ....... två viljor.........
Han må vara busig den lilla sötnosen....... men duktig är han när det är dax för kiss & bajs, då går han nästan alltid till altandörren, och på morgonen står han jämt på bakbenen vid sängkanten och talar om att nu vill jag gå ut!
....Och det är inte lika hysteriskt vid maten längre heller, förut var man tvungen att ta undan honom för han skulle fram till varje pris till Astons skål, nu räcker det med att ha honom under uppsikt så väntar han, visserligen ivrigt, på att få gå fram .........och aldrig finns det nåt kvar till hungrig bernervalp!
Nä, nu ringer snart matklockan igen........ och sen är det Timråmatch ......japp, så får det bli på tisdagskvällen!
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 25 oktober 2010 07:34

Hallå!
Ny vecka nya utmaningar!
Skulle behöva putsa fönstren ......... innan det blir för kallt ........ men om solen håller sig borta så kan jag ignorera eländet ........men den verkar ha en förkärlek för att visa sig hela tiden ........ så det är väl bara att komma till skott ......BOOOORING!
Nåt som inte är tråkigt är att kolla på grabbarna bus ........ jag jobbar hårt på att få Aston Martin att hålla alla fyra tassarna i golvet inomhus ......... och det är inte det lättaste när han verkar född med känguruskinn under trampdynorna ....... Karlsons klister kanske funkar??
  tjoohooo ......jag snodde tuggskon av lillskiten!
Filtar och sånt på golvet får man plocka upp efter den lilla varianten , han är en fena på att hämta grejor ...... både högt och lågt ....... det gäller att vara alert och inte tex lämna kameran med bandet dinglande över kanten ......... imorse var det min väska som åkte i golvet från byrån i hallen .......den lilla busen!
                Allt som Lukas har ska naturligtvis Aston ha oxå .......eller sno, bara för att han kan........men faktiskt att han börjat tugga ben lite smått han oxå, vilket är till stor nytta för hans tänder ........ men för det mesta så snor han bara det Lukas tuggar på och sen kastar han upp det i luften ......... och så kan Lukas ta tillbaka sitt byte....... tills det börjas om igen ........
Och nej, jag uppmuntrar inte till lek inomhus ........ jag tycker att dom ska LIGGA och tugga på ben ......... Aston Martin tycker att benen ska flyga runt som projektiler i luften ........ vi jobbar vidare på att landa på samma våglängd....... MIN helst!
  in your dreams matte!
Nä, nu ska jag ta en stödvila medans dom rara juvelerna sover .......fick sova till kvart i sex imorse, trevligt!
ha en skön vecka! / AC
......och jag tvingade sonen att fota igår ........ men det är ju alltid lättare att samarbeta med någon som förstår syftet med bilden .........
men vi för träna vidare  
 

Av AnnCatrin - 24 oktober 2010 12:34

Hallå!
Ja då har jag avverkat mitt första dygn på jobbet sen jag blev med valp, den lilla vilden har huserat hos mattemor ........omdömet blev att han är kollosalt busig och full i upptåg .......ja, jag vet!   
Det blir lite omgrupperingar i planerna framöver, det går inte riktigt att följa handlingsplanen som jag lagt upp........ näpp, tänk om tänk rätt med ett litet troll fullt av rackartyg innanför väggarna!
 
Vi försökte oss på lite tjusiga ståkort idag igen...... ge upp!
Det går inte att fixa det själv, vi får väl ta tag i lite ståträning framöver .........
  hmmm.......förvisad utomhus så att "storebror" får äta upp sin portion i lugn och ro........hallå! lämna nån smula till mej oxå!
  han vägde några hekto till  i fredags........ 2,3 kg på fem dagar kan ju ge vem som helst hicka!
...men nybajsad och på tom mage stannade dagens vikt på 13 kilo, 2 kilo på en vecka är väl lite väl häftigt men vi får hoppas att det var tillfälligt......... 
  Det var riktigt roligt att se idag när vi kom hem vad glada dom var att träffas igen, stor och liten .......sen att den stora modellen inte riktigt kan styra över sin hysteriska glädjeyra är ju en annan historia........  
Läste på nåt forum om nån som haft berner förut och tyckte att det var lite jobbigt  att dom aldrig blir vuxen......" dom är ju barnslig hela livet" .......jamän  det är ju precis en sån som jag har........och undrars vad det ska bli av den lilla modellen ....... 
Men nu sover dom sött en liten stund innan det ska hittas på nya hyss på Bågevägen!  
Om som en trevlig avslutning på dagens blogg så bjuder jag på en bild av mig själv och svägerskan Anna ....tidigt 90-tal.......
  jag hade alltid en jeansväst eller nåt på mig eftersom jag var så tjock..........men med facit i hand så är det bara att inse att allting är relativt........ begreppet tjock har fått en annan innebörd med åren........  
jaja.....nån gång ..........
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 22 oktober 2010 21:00

Hallå!
Nu hade jag ju inte tänkt plita ned några rader ikväll ........ har en sån där tröttimössankväll så det blir tidig sänggång.......
Men vi har ju haft tjejfrämmande här idag ........vilket många redan sett på FB .......men alla goa bloggvänner hänger ju inte där så då lär vi bjuda på lite bilder här oxå........ 
 
Corvette med matte kom förbi på förmiddagen, lite fel i tiden med tanke på mat och sånt så Aston och jag kunde inte hänga med en sväng ....... så det blev lite trevligt umgänge på baksidan istället.......  
 
markkontrollen anropar..........hallå där uppe........  
Corvette tyckte att Lukas var en trevlig liten prick........ med betoning på liten.......
   
Hon visste nog inte heller vad man ska ha en sån här liten filur till........ 
........men väldigt intresserad ändå.
      Aston visar hur dom stora grabbarna gör..........nos upp i rumpan......
  ...men om man är liten och klen och har korta ben så når man ju inte upp!!
 
.......fast liten och klen är han definitivt inte ......tog en vägning ikväll för att kolla........ja inte vet jag vem han ska växa ikapp och förbi......... men fort går det och mattes nerver når hysteriska höjder.......... 
Vi tar en vägning på 12 veckorsdagen på söndag igen och förhoppningsvis så hade vågen en dålig dag idag.........vilket den iofs alltid har när jag väger mig så då borde det vara samma lika med en heffaklump i famnen.....
....är det nåt som kan göra mig nojig så är det snabbväxande valpar ......stor blir dom ändå tids nog ..........


 
  ta´re lugnt matte........
Ikväll har vi frissat tassar och klippt klor........inga problem ......när han är tillräckligt pömsig ( trött) ........annars är det bara bus.....
jamän trevlig helg då alla lediga........och alla lyckliga som är på raskonferensen!........själv ska jag jobba dygn imorgon.
/ AC

Av AnnCatrin - 21 oktober 2010 19:45

Hallå!
Frostigt på morgonkvisten men under dagen har solen lyst och det har varit kallt men härligt!
minus 4 grader på kvällskvisten, det verkar ju snöa både norrut och söderut men inte i mitten........ märkligt!
Igår var vi på Norra berget och kollade läget, det har ju funnits önskemål om att förlägga sennenträffarna på nåt annat ställe....... och vi har ju faktiskt ett smultronställe mitt i stan ........här gick jag jämt med min första berner för jag bodde alldeles i närheten.

Många fina stigar och fantastisk miljö ....... man kan ju undra varför man åker ända till Gotland för att förundras över hus med gräs på taket när man har det i sin egen närmiljö bara nån kilometer hemifrån!
Men så är det väl lite till mans, det är lätt att tycka att det är så fint i andra städer ...... det man har inpå sig glöms bort.......

Så idag tog vi samma tur igen, men med Camilla, vi ska gå nån eftermiddag utan liten babyberner så att man kan stega ut en bra runda för den som vill ta en promenad........
grilla kan man göra vid timmerkojan.......
  eller vid Bureplatsen......
  som ett stort tefat som landat från himlen ligger denna gigantiska betongplatta mitt i skogen.
  Bureplatsen i bakgrunden.......
Ja, så detta är vårat förslag på mötesplats!
Bra med parkeringar oxå....alla kan komma! ..........det ska gå att komma med bil från andra hållet till Bureplatsen, men det är ingen lång bit att gå från Norra berget om man parkerar längst uppe vid restaurangen.
Annars rullar dagarna på, till helgen skall det jobbas ett dygn och då ska lillfisen vara hos mattemor, hussen har jour och då kan ju vad som helst hända, Aston klarar sig själv om hussen måste dra på jobb, men med lillen kan det vara värre.
Imorse sov det lilla livet till halv sex, det är väl ganska ok, morgonen före var det 04.40........gäsp....tur att han somnar om när vi varit ut och gjort stora och lilla programmet........
nä, nu börjar snart andra perioden.......heja Timrå! leder med 1-0 på bortaplan .......vad som helst kan hända med andra ord.......
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards