Aston & Lukas

Alla inlägg under juli 2009

Av AnnCatrin - 30 juli 2009 19:19

hallå!
Dottern funderade vad jag höll på med när jag fotade löpsedlar idag......men vad ska man göra, bildbevis är ju ett måste.....

trevligt!

hmmm....vem är det som är ledig hela augusti och börjar jobba först den 7 september igen.....få se nu......AHA! det var visst jag!Tannyja´det var väl det jag förstod att man inte klarar sig med en semesterperiod, minst två måste man ha, och i morgonblaskan stod det att kommunen skall erbjuda en veckas semester till istället för löneökning i ett försök att spara pengar nästa år Hmm 2 .....löneökning är aldrig fel men jag är ju barnsligt förtjust i lediga dagar oxå så det kanske är ett bra alternativ!
Idag har vi faktiskt varit i skogen....jag tog med mig mamma Blushy då kan väl inget hemskt hända? GreatAston fick förfärligt jobbigt när mormor var med i skogen ( "mattemor" borde det väl heta i hans värld? ) hon gick ju inte alls i rask takt som vi brukar göra, nehejdå.....stup i minuten var hon försvunnen med näsan i en blåbärstuva, plockandes febrilt....och då måste han genast lokalisera henne, helt klart var han mer orolig för att tappa bort henne än mej...klok vovve! han vet att jag kan vägen och har hört talas om att mattemor minsann gått vilse i bärskogen förut.....så här gällde det att vaska fram vallningsinstinkten och hålla flocken samlad! Bouncy 4 var vi tre när vi gick så skulle han minsann se till att vi var tre som kom hem igen.....men mycke´spring blev det!

gå du matte, jag har full koll på henne här!

tokryck framåt för att kolla matte....sen i 180 tillbaka till mattemor innan hon yrar iväg.......hon frågade mej om jag hade koll på vart vi var...."ja´vi går ju här varje dag så jag tror att det är under kontroll"Thumbs Up

lutande tornet i Piza har väl alla hört talas om.....här är Bosvedjeskogarnas variant......den lutande hunden.....Way To Go

A´puh...det tar på krafterna att vara vallhund!

varför försöka själv när man kan bli matad?
Tänk att jag plockade oxå lite bär, synd bara att där det var tokblått för bara nån dag sedan var det mer sporadiskt nu....någon hade hunnit före ....PoutyNåja, modern plockar ju varje dag så hon ska nog få ihop till vinterns frukostar!
Inte en orm så långt ögat når så nu är vi tillbaka i normalläge igen.......bara det inte dyker upp nån fler inom snar framtid........
Imorgon är det jobb igen och Aston skall vara hos mattemor, sen på lördag ska vi klistra på löspäls och bleka hakan.....EyebrowSKOJAR BARA!!
ha de bra / AC

Av AnnCatrin - 29 juli 2009 20:49

Godkväll!
Det blev ingen skogspromenad idag.......skall bygga mod först.....Blushy ja, och vad bidde det då undrar kanske vän av ordning, hunden är ju van att få sin dagliga dos av terränglöpning......Runningjo det bidde två snabba varv i elljusspåret med en viss dos av spring med otränad matte.....2 x 2 kilometer + 2 kilometer för att ta sig dit och hem = 6 kilometer i rask takt, det är väl godkänt eller? Jag blev tvungen att traska ut i blåbärsriset när vi fick möte av 2 vovvar......jag är mycket bättre i högerhanden men inte helt ok så varför ta risken att inte orka hålla hunden?
Sen är det ju helt otroligt att jag lyckas snubbla i spåret som aldrig snubblar i skogen annars, men på någorlunda plana backen där håller man på att bli med stukad fossing......tur att det gick bra nu när man ska ringspringa......ytterligare ett hjärnspöke som skall besegras Cool


hmmmm.....vad är detta? en gigantisk snigel?

en tjurstrupe minsann......men som vanligt så var det bara roligt att bära runt en stund, att tugga på den verkar inte intressant Disappointed 2
Och hur går det med maten då för Aston Pastorn, jodå, bara matte är hemma så slinken maten ner, jobbar matte då får det vara!
imorgon är det ledig dag, mycket som ska hinnas med innan fredag då det är jobb igen.
skall avsluta kvällen med "skenet bedrar" hon är ju helt hysterisk den tanten!
ha de bra / AC

Av AnnCatrin - 28 juli 2009 19:09

Hallå!
Det jag fasat för och förträngt att det kan hända hände idag.......helt plötsligt så prasslar det till ganska rejält bredvid mej på stigen och jag kan säga att det var en skräckupplevelse Afraiden huggorm alldeles bredvid mej, inte ens en meter bort....HUA!...den ringlade bort ifrån oss, hunden gick före och såg den inte som tur var.......mardrömmen är ju att han blir nyfiken och vill lekaBug Eyed.....alltså ni vet ju att jag skrivit om att det ska vara mycke´orm i dessa skogar, men så länge jag inte sett nån så har det varit som en skröna.....jag kan ju villigt erkänna at dom resterande ca 5 kilometrarna var ingen dans på rosor, varenda trädpinne och rot såg plötsligt ut som en orm........
Så nu bearbetar vi detta efter bästa förmåga....tänk logiskt! en orm-usling på 21 år är ju inte precis en hel drös......och tror ni att jag har haft med mig kortison till hunden på våra vandringar......icke....det är ändring på det nu, var på djuraffären ......

och köpte denna smarta tingest som hänger på nycklarna, då är den alltid med!
fy för f-n vad vidrigt med ormar.....sniglarna blev ju genast riktigt trevliga!
Och inte blev det bättre av att hon på affären berättade att hon hade haft sin hund på kliniken i en vecka med dropp efter ormbett, han klarade sig som tur var.
så nu ska hunden och jag ha på oss gummistövlar hädanefter Way Too Happy
och springa så fort på stigarna som det någonsin går....så då kan dom dumma ormarna stå där på bakbenen och gläfsa efter oss bäst dom vill.....nä, jag vet, dom har inte ben, men nu kan jag ångra att jag kollat på tv:n när dom jagar 6 meters anacondor i träskmarker.....fantasin skenar lätt lite okontrollerat när man är mitt i skogen och inte en asfaltsplätt så långt ögat når.......
Jag får väl sova på saken, men precis den rundan lär nog dröja innan jag vandrar igen, tur det finns fler stigar!

från lördagspromenaden, slängde iväg ett kort mest för att visa vad brant stigen är just här, men det gör sig inte så bra på kort ser jag.

Alltid efter promenad så blir det vila, plattorna är väl svalast för det ändamålet, annars finns ju alltid alternativet att gå ut och lägga sig i skuggan där det fläktar men allt som oftast så dråsar han omkull här för en siesta.
och nej, jag ska inte tvinga på det lilla livet gummistövlar, och inte mig själv heller......men stampa i backen tänker jag göra iallafall Eyebrow
Veterinären är tillbaka från semester så då blev det en vägning 49,9 kg är dagens matchvikt....hade han haft päls skulle det sett riktigt bra utHourglasstiden går alldeles för fort......skulle inte Byske var i slutet på sommaren??
Och när kommer sommaren????
Kanske till veckan när det är dax för semester igen, det bidde inte 5 veckor, det bidde bara 4 för några skiftbyten kom emellan så det blir jobb den 5:e veckan och sen ledig tio dagar igen...kan nog leva med det Great
Det bidde inget ringspring med handlern igår för hon fick rycka in och vårda skadat "barnbarn".......men idag har vi tränat uppställning utan problem, jag får flytta runt alla ben hur som helst så det är bara nåt han får för sig ibland, att hoppa ett helt varv runt när man vill korrigera bakbenen. det är väl för mycket spring i benen Clappy
ha de bra / AC

Av AnnCatrin - 27 juli 2009 08:09

hallå!
ja då var det jobbardax igen, hunden skall forslas till mormor och sen ikväll blir han uppplockad av sin handler för lite träning, kungligt!Good Job
Igår när vi var i skogen så var han lös och vi fick möte av en jack russel som oxå var lös, otroligt nog så stannade Aston , han var före mig på stigen, och lät sig kopplas......så långt allt väl.....men sen när jag skulle kliva åt sidan ut i blåbärsriset för att dom skulle passera så gick det inte riktigt som jag tänkt......efter några steg så klev jag snett och snubblade till, vilket tydligen i hundens huvud betyder typ " jaha, du tänker så, du vill vila en stund, men då tar jag och kastar mig framåt och hälsar".......No No No.....detta innebar att jag stöp som en fura i riset, hunden hade väl en meter på kopplet så han kom nästan ända fram men jag höll i för allt vad jag kunde......"han verkar stark" sa mannen vi mötte......puh....det första som poppar upp i huvudet är vad han tänker...."undrar vad hon ska med en sån stor hund till om om ligger och sprattlar på backen vid varje möte"Shock 5nu fick ju han nåt att berätta när han kom hem.......
det stack som f-n i fingrarna efteråt och idag kan jag bara böja lillfinger och tumme på höger hand....dom andra gör det väldigt ont i.
Det kostar att ligga på topp, det är tydligt det!
Igår var Björn till Skellefteå för att hämta hem nyförvärvet, tog lite kort med hans mobil när vi lastade av men sen fick jag inte över dom till datorn så det får bli bilder någon annan dag, nu ska vi bege oss mitt lilla oskyldiga ( vrålstarka) lamm och jag!
ha en bra dag/ AC

Av AnnCatrin - 25 juli 2009 09:58

Hallå!
ja här jobbas det och står i som aldrig förr.....men belöningen kommer om nån vecka när det blir lång semester igen så det är med lätta fötter man trippar mot arbetet.
Dygnspass idag till imorgon.
Igår hann jag bara hem och vända, Camilla kom och plockade upp mig och så styrde vi kosan mot Hasselaskogarna. TREVLIGT!
Bakpära med mumsiga röror och kaloristint kaffebröd.....alldeles onödigt gott......men idag är det en ny dag så jag får väl försöka styra in på en lättare väg......

Maxen hälsar välkommen, han är ju så maffig så det är inte klokt!

toker ska oxå bli maffig när han blir stor, det har matte bestämt!

Tuffa med gummihals, varför vända på sig när man kan lägga huvudet på ryggen ;0)

lilla söta Tricko.

tjejerna hoppade i soffan.....det gjorde INTE min hund, han kan uppföra sig ibland faktiskt!

men lite uppvaktning och puss på söta örat kunda han tänka sig när Tuffa höll sig på golvet.....

gruppbild, till och med Tricko kom med på ett litet hörn, jag hade helt fel objektiv för att knäppa porträtt inomhus.....det gick inte att backa längre för det kom väggar ivägen ;0)

Tuffa hittade sin lycka i en godisboll, Aston provade lite men tyckte inte att det var värt besväret tydligen.....finns inte mycket som faller den mannen på läppen, tuggben är han inte heller intresserad av längre, det är bara hembakta knorrar som duger....det är mattes kille det! en riktig gourmet ;0)

Tuffa var då helt exalterad! så det var bara för hennes matte att genast skicka efter egna godisbollar.

whow vilken fin stjärt !

stor och liten ;0)
Tack för en trevlig rolig dag! ny planer smiddes, funderingar ältades, gapskratten stod som spön i backen......allt som vanligt med andra ord när vi träffas ;0)
Hunden var trött och nöjd när vi kom hem och han smolade i sig en dubbel portion av den nya maten, det tackar vi för eftersom han inte åt någonting innan vi for.
ha en trevlig helg / AC

Av AnnCatrin - 22 juli 2009 23:26

Godkväll!
Nu är vi hemma igen och som en ivrig bloggare så kan jag inte svimma på kudden utan en liten rapport Eyebrowvi dumpade hunden hos modern vid 7.30 imorse och hämtade upp honom 22.30, det blir typ 15 timmar det!
med kameran som vanligt på magen när vi gör våra turer ( den vilar så stadigt där) så blir det en snabb bildblogg, jag ska jobba imorgon och borde sova nu!

Höga kusten bron, alltid lika mäktig, idag var det varning för starka vindar

En liten brasa hör till på våra utflykter, denna strax utanför Ö-vik

många hinder i form av sådana här breda kollosser.....nu skulle Camilla varit med sa min man när vi brassade om denna med inte så mycket till godo.....undrar hur han tänkte då??......förskräckta utrop från baksätet eller? Whoa

man hittar även dessa jättesnurror norröver, kolla Henke!

det finns olika sorters husvagnar...det är tydligt det!

möt vår nya familjemedlem!

provkörning av vidundret

Japp, ser bra ut! kör fram till kassan och betala! Yes........och detta innebär per automatik att Bobby is back in my arms......hmmm
Step AerobicsAerobicsPush UpSit UpWeight LiftingJumping JacksJumping RopeSquatsStationary BikeBarbell......vem f-n har tid att sova, jag har ett par byxor som kräver ett mirakel på rekordtid......
Undrar om jag ska släpa den morgontrötta hunden ett varv i spåret innan jag kvistar på jobbet imorgonbitti......Hmm 2 nähä...ingen som trodde på den visionen....inte jag heller!
för att återgå till dagens resa så var det mycket bra vägar hela vägen, för alla som ska mot Byske, ett vägarbete strax före Skellefteå, annars var det lugnt......dock en hel del kameror efter Umeå.
godnatt! AC

Av AnnCatrin - 21 juli 2009 18:38

hallå!
här händer inte mycket, idag plingade det på dörren och där stod Anki & Lars glada ihågen...hon hade varit och shoppat sig en hoj, närmare bestämt min gamla pärla Biker Babehur kul som helst! nu är det slut på att sitta där bak och klamra sig fast, en bra kvinna kör själv You Rocknu är ju inte min gamla pärla så attans gammal om man ska vara ärlig,

en 06:a som nu hade kommit upp i 475 mil är ju så gott som ny. Grattis till ett bra köp!

Går man riktigt högt upp så ser man ganska långt även om man inte bor i pannkakslandet Woohoo!
Idag var det inget regn på förmiddagen så det blev en redig sväng i skogen, tyvärr så blev man plaskblöt ändå eftersom all växtlighet dryper av fukt & blöta.

På väg hem så joggade vi lite i elljusspåret......ytterligare en anledning till att jag inte ska idka nån form av ringspring.....jag har ju för f-n ingen kondis Thumbs Down nåt form av flås borde väl ändå infinna sig efter allt traskande, men icke.....hunden tycker som vanligt att det är sjukt roligt när matte springer, men efter ett tag så insåg han att det räckte med att slänga en blick på mattes högröda nylle för att inse att det inte var läge för bus....matte såg ut som hon skulle spricka och väste nåt ohörbart genom tänderna när han försökte bita i kopplet......oj oj.....här är det bäst man travar med och håller sig i skinnet......Hmm 2
Maten har gått bättre idag.....ilurad och bortkollrad är väl metoden som funkar för dagen, jag tog med lite torrfoder på promenaden och att äta mat direkt från en klipphäll var tydligen väldigt mumsigt......synd att långprommis och full mage är en dålig kombination så jag vågade inte ge honom så mycket, sen på eftermiddagen åt han upp sin portion som iofs inte var så stor.....så då la jag spår runt i kök, hall och rum....jag gick före och la torrfoder på varje meter och han kom efter och mumsade i sig.....HA! ilurad några deciliter till.
Jag tycker ju att det är det ultimata om han kan äta sin hundmat utan att blanda i massa gotta....jag har blandade känslor inför det......det är lätt att dom börjar rata hundfodret för godare saker, samtidigt som det är stressande när dom inte äter.
Men nu har han ju hållt på så här några gånger och han börjar ju alltid äta igen så det är bara att ha is i magen......Way To Go
Imorgon så ska vi på en nätt liten tur till Skellefteå, Aston ska vara hos mamma, onödigt att han ska tillbringa hela dagen i skuffen när det inte behövs.
Magnus har som vanligt känt igenom hela hunden, det gör han varje dag, och hittar han nåt så får jag rycka in......dagens fundering var om han verkligen skulle ha en bröstvårta så högt upp på sidan......AHHHRG....det är väl inte.....nej, PUH, det var bara en skorpa, ingen äckelfästing.
hittills inte en fästing i år, SKÖNT!
Det funkar tydligen bra EXSPOT, du skulle ha provat det du oxå Anneli!
Nä, nu ska jag hänga tvätt, det är nytt nu, nu tvättar jag mest varje dag och inte bara när andan faller på......
Ny motor till tvättmaskinen är beställd så vi får väl se vad det kalaset går lös på, även om det är garanti så får vi stå för arbetskostnaden.
ha de bra / AC

Av AnnCatrin - 20 juli 2009 22:00

Hallå!

I ljus minne bevarat tänder vi ett ljus för kämpen Fight, Camilla & Johans tappra schäferkille som fått somna in i dag endast 3 år gammal, livet i hundvärlden är inte alltid så rättvist som man skulle önska, men allergin gick inte att bekämpa så det var ett tufft beslut för husse och matte, men ett riktigt och för Fights skull det enda rätta.
styrkekramar till hela familjen och nospussar till Tuffa som mist sin storebror och ledstjärna.

Idag har regnet stått som spön i backen hela dagen, så det var bara att dra på sig regnkläder och vandra iväg en sväng modell längre.

Hunden blir helt skogstokig när han är understimulerad så det är bara att traska på i ur och skur för några vansinnesrace inomhus vill vi inte ha.
17 månader blir den lilla vildbasen idag och det firar han med att totalt matvägra.....
Men han går sakta men säkert uppåt ändå, var ner på djuraffären och vägde honom, vågen var lite knäpp men någonstans mellan 50 -51,4 väger han, och tittar man på regntäcktet så "spitar" det bra över bröstet så det blir nog till att investera i en storlek större ;0)
Det blev inget "ringspring" i detta väder så vi fick besök av fröknarna istället, trevligt!
Aston fick prova ett nytt färskfoder som dom flesta hundar gillar......den kategorin tillhör inte han......men, men, vi ska testa några kilo och se, för idag har det inte passat med nåt.
Hoppas att vädret är på bättre humör imorgon, gå runt i ösregn är ju inte direkt hur kul som helst.
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards