Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

eget rum! 12/2

Av AnnCatrin - 12 februari 2009 18:49

Hallå!
Måste ju klämma in en liten blogg till så här på kvällskvisten, jag gjorde som jag sa, röjde upp på dotterns rum....och fick en idé...varför ska detta rum stå helt tomt?
Istället för att ha datorn på köksbordet så passar det helt förträffligt att ställa den på dotterns databord, hennes skärm får plats ändå, och skulle det falla henne på läppen att komma hem så är det snabbt avklarat att lyfta bort den!

...jag säger som Cesar Millan......i claim this space....( tror jag att han säger)
Helt plötsligt så har vi ett rum till, naturligtvis så har jag bara inkräktat på datahörnan....men fantasin springer gärna iväg om hur det skulle kunna bli....nån gång i framtiden.....
Har skjutsat maken på hockey så nu ska jag sätta mig tillrätta i soffhörnet och kolla på matchen, får väl sappa mellan kanalerna och kolla in Modo oxå för Foppa skulle ju göra comeback......eller varför då egentligen? vem bryr sig hur det går för Modo? inte jag iallafall.
Magnus bil startar inte i kylan så han ville låna våran....ok sa jag men då ingår det i hyran att hämta hem faderskapet!
Så då slapp jag bege mig ut i kylan.
Skall kolla första perioden så blir det lagomt med en kvällsrunda för vovven i pausen.
Var in och köpte en tjurmuskel när jag for hem från Timrå, det är det enda som passar för min kräsna hund att tugga på, det var extrapris på latexgrisar med pipljud på.......förstår inte varför jag köpte en för han är helt ointresserad av leksaker......
Oj, nu har visst hockeyn börjat, man hänger inte med vad som händer när man sitter i sitt eget lilla krypin ;0)
Nu ska jag gå och hålla tummarna för tre friska poäng. / AC

 
 
Anneli

Anneli

12 februari 2009 19:24

Men jisses vad du är flitig att skriva idag :) Vilket fint rum du har tagit i besittning ;-)
Inte konstigt att Astn är kräsen när det gäller godis...som du bakar ,grilljerar grissvansar och står i åt honom :D Men klart lillprinsen ska ha gottis :)
Vilken tur att det gick att köpa en ny "nyckel".
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

12 februari 2009 19:56

Visst är det skönt när allt blir bra tillslut? :-) Allt ordnar sig har jag hört :-) Och när det gäller muskelbildning så borde ni ha en broiler där hemma snart, så som ni kliver runt alla megamängd med snö :-D Härligt med tö så småningom då? :-D Hoppas det går långsamt så ni inte får översvämning :-) Ha det så skojsigt med alla matcher:-)

 
Ingen bild

Isabelle

12 februari 2009 22:06

Jo, visserligen, men jag är samtidigt "avis" för att ni har ett sånt fint bernergäng för "lika leker bäst" heter det ju :-)Även fast Tuffa också måste vänta lite.. Men, när alla är "fit for fight" så lär ni ju kunna ha egna sennenträffar :-D Och det blir väl inte så länge han får vara utan polarna? Hur länge måste ni hålla er undan? Fast visst, för en glad berner med bästa polaren intil knuten är självklart varje dag en allt för lång dag :-D

 
Camilla

Camilla

12 februari 2009 23:25

Tjusigt vart det i din datahörna, tänk vad mycket utrymme som helt plötsligt finns över när barnen flyger ur boet.
Alltså det här med tjurmuskel, det är ju inte klokt vad dom luktar här stod balkongdörren öppen länge igår kväll då dom musade som bäst, och för att inte tala om ödoren som låg som en dimma i sovrummet imorse, jisses... dom måste ju ha legat och fisit ikapp hela natten, det var ju som värsta londondimman *s*.
Jobba inte ihjäl dig i helgen
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Ingen bild

Bernermatten

13 februari 2009 13:25

Tjena!!
Nej du, min blogg "slipper" ni inte :D Inte så länge det finns en fungerande dator i närheten iaf! Undra fall det är därför min dator är så kass just nu?DEN kanske fått nog av pladdrandet... Hm...?!
Hoppas lusarna gett sig av för gott. Det är ju den årstiden nu tyvärr. De är faktiskt lika vanliga för hundarna som förkylningar för oss vettu. Vi har varit besparade från sånna många år nu. Senast var när vi gick eller hade mycket kurser.
Nåväl. Nu ska jag se vad jag ska förgylla fredagen med för skoj! Eller bara slappa kanske? Är totalt utarbetad idag...hehehe...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards