Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av AnnCatrin - 1 februari 2009 14:05

hallå!
ja då var det ny månad igen, tyckte vi nyss påtade på med julbestyren, men fortare än kvickt rinner tiden iväg och februari är ju en kort månad så vi kan börja räkna in mars redan nu ;0)

Imorse vaknade jag till -16 grader utanför knuten, det var väl lite väl kan tyckas, synd om dom som måste plåga sig i spåren på skid- SM som går av stapeln här.
Det blev några grader mildare framåt dagen.

Själv klarade jag mig ifrån promenaden eftersom jag jobbat och hussen är ledig...trevlig kombination när det är kallt om nästippen!

Hussen har varit ute på baksidan och hjälpligt förstärkt inhägnaden med staketbitar och kompostgaller....igår hade jycken varit mer på utsidan än på insidan......

Så där rök en del av attrialjerna som skulle med till Sala, slängde iväg ett samtal till Hassela och det var inga problem, Anneli har antecknat att hon skall ha med sig kompostgaller så då litar vi på det ;0)
Hunden har legat ute och myst på altanen, hur mysigt det nu kan vara i minus 10 ?

men solen värmer lite om nosen verkar det som och han sover så skönt så jag betvivlat att han tycker att det är kallt och ruggigt.......brrrr, i min tanke skulle det inte vara skönt att ligga ute men nu är ju inte jag en hund....! ( inte förmänskliga vovven säger alla som vet )
Sen så har vi varit på en snabbvisit till Fabbe och hämtat hundmat, eftersom min hund blir magrare och magrare och äter jättedåligt, helt olikt honom så byter jag tillbaka till Nutra så får vi se, Fabbe hade en säck som var oöppnad som dom inte skulle använda så då köpte vi den.
Aston & Fabbe fick busa lite, jag begriper inte varför min hund måste vråla som ett utsvultet lejon när han ska leka?
Inte för att Fabbe verkar bry sig, han har ju legat på rygg med den här galningen rytandes över sig ända sen dom träffades första gången ;0)

Jag var tvungen att känna över ryggen på Fabbe och han har helt klart bättre hull än min hund så nu är det dags att han sätter igång att äta igen !
Idag blir det nog inte många knop gjorda, imorgon är det jobb igen.
ha en fortsatt skön söndag! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards