Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Regn & rusk 2/10

Av AnnCatrin - 2 oktober 2008 08:58


Hallå!
Ja´idag skulle man vilja ligga kvar under täcket, det vräker ner regn, vi får hoppas på ett litet uppehåll så att vi kan gå en sväng, såna´här dagar känns det bra att kunna öppna dörren åt hunden och själv stå kvar inne!
Har kört en avmaskningskur på det lilla livet eftersom det till och från är "nykokt gröt"kvalitet på "tvåan", med tanke på allt han har glufsat i sig utomhus de senaste månaderna så är det nog ingen dum idé.
Hjälper inte det så kanske det blir ett foderbyte, vi får se.
Han har haft nåt spök med nosen oxå, ( det ska vara nåt jämnt) jag misstänkte att han fått in nåt i nosen när han låg ute och åt på ett färskt märgben, han kom inspringande och låg och gned nosen mot tassarna, sen har han hållit på och harklat sig och levt om, inte ofta men nån gång per dag......noskvalster var oxå en teori, men sen häromdan kom det som en klump snor några gånger och efter det så har det varit bra, så förhoppningsvis var det nåt skräp som nu är borta.
Ja vad ska man göra en dag som denna då? hmmm, städa, röja berget av ren tvätt i tvättstugan, tvätta, byta gardiner, bädda rent i sängarna......listan kan göras lång, hua va´tråkigt!
Jag ska faktiskt jobba kväll/ natt åt min kära kollega som ska gå på lokal och svänga sina lurviga så jag får ta det lite lugnt idag!
Nä´jag tror jag börjar med att åka på affär´n och handla lite mat och en tjurmuskel till hunden så han har nåt att pyssla med idag!
Ha de´bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

2 oktober 2008 15:57

Halloj
Håller ni er flytande ?? Fy vilket trist väder...regn,regn,regn.
Ja nu får det väl vara nog med sjukdomar,symtom och elände....det var nog bara nån kuse som försökte sätta bo där inne i Astons nos :)Hoppas att han blir av med "gröten"....det var kanske därför han tog fram bajspåserullen :))
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Camilla

2 oktober 2008 18:53

Halloj!
Håller ni oxå på att utveckla simhud mellan tårna för det gör jag hrmpf....
Det var nog bara något skräp som satt fast i snoken på Aston, men du ser vad snabbt man börja att fundera...herregud...jag kan inte komma på att man var så här nojjig när barnen var små...Det var nog tur det..hehe.
Nä nu ska jag ta o kolla in Timrå/ Modo...
Ha det så bra.
Kram Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards