Aston & Lukas

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av AnnCatrin - 15 oktober 2008 09:50

Hallå!
Nu är jag hemma igen efter ett dygn på jobbet,  jag är ledig till måndag, så förhoppningsvis så blir det fina sköna dagar.
På måndag kväll fixade Camilla så att vi fick gå på hockey, det tackar vi för, Timrå vann i förlängningen och fixade 2 poäng efter 5 förlustmatcher så vi får hoppas att det vänder nu!
Natten mot tisdag hade jag en sån där gräslig dröm som är så verklig så när man vaknar på morgonen tror man fortfarande att det hänt...hua.

Vad drömde jag då?...jo, att hunden hade så grava höftledsfel att han blev avlivad när vi var på rutinkontroll hos veterinären.
Och alla i min omgivning hade sett detta men ingen ville säga nåt till mej eftersom dom inte ville oroa mej mer......
Så helt plötsligt stod jag där utan hund igen och det gjorde så dj-vla ont, jag låg säkert och böla´hela natten.
Och sen fanns det inte en enda bernervalp i hela Sverige att få tag i, samtidigt som jag inte kunde förstå hur jag skulle kunna ersätta mitt hjärtebarn ?
Till slut fick jag nys på att det skulle bli en parning.....med två dvärgberner typ......jag vill ju ha en stor hund!
Helt sjukt hur man kan drömma, det tog ett tag när jag vaknat att inse att hussen pratade med den LEVANDE hunden och allt bara var en dröm.
Så tydligen gnager detta på i det undermedvetna även fast jag tycker att jag inte oroar mig speciellt mycket.......kan bero på att det enda negativa med utställningskritiken rörde bakdelen eller?
Det kommer väl att fortsätt så här tills den dan han är röntgad, för då har jag ett besked och behöver inte funderar längre.
I samråd med Lena & Susanne ( Indra & Chivas uppfödare) kommer jag att vänta några månader med röntgen, eftersom han har en stor kostym att växa i och det är bra om han hinner bygga upp det lösa bakstället med lite muskler.
Finns säkert olika teorier och åsikter om detta oxå men som med allting annat så måste man bestämma sig för på vilken linje man ska gå.
Har han nåt fel så lär det ju inte försvinna om man väntar några månader, och skulle det vara så att lederna är slappa så kanske det ordnar till sig under tiden man väntar!
Jag har full förståelse för den som vill använda sin hanhund i avel att man hänger på låset på 12 -månadersdagen, men och andra sidan så är det väl inte helt fel om dom är mentaltestade innan dom släpps till avel eller? 
Naturligtvis har tanken väckts hos mig oxå att om han är fri och går bra på utställning så kanske det finns ett intresse för någon att använda honom i avel....men detta ligger långt utanför min grundtanke med att skaffa hund så det får bli som grädde på moset isåfall.....
Ja´det är mycket att tänka på....det var enklare när man bara var intresserad av sällskapshund och hunden var röntgad och uppfostrad när han flyttade in 6 år gammal !
Igår var Aston hos mamma när jag jobbade, dom hade träffat en annan "mormor" som oxå var hundvakt till ett "barnbarn", så vovvarna fick leka en stund, det var oxå en valp, lite äldre än Aston.

Mamma tycker att han är så duktig och lyhörd, hon märker att han faktiskt ger sig om hon står på sig tex vad det gäller att bita i kopplet.
Ja´sa jag, du måste sätta ribban nu för vad som går för sig, lite svårt att komma med det sen när han kanske väger närmare 60 kg!
Nu ska jag slappa lite sen blir det en skogsrunda, himlen är klarblå, lite kallt men det finns ju kläder för alla väder.
På em skall hussens hoj köras till garaget, han har gett upp nu och insett han oxå att det blir ingen brittsommar tyvärr.

Själv insåg jag det för länge sedan!
Hösten innehåller ju en hel del annat oxå, till veckan är det garagelektion för harleydamerna......han lär ju ha krävt hyfsat betalt " Böne" den stackars mekanikern som ska lära oss lite mer än bara vara "onknappen" sitter......behöver man veta mer?
2 utställningar för Astons del och en tripp till Stockholmsutställningen för mej, sen en julbordskryssning med jobbet.....japp, programmet är fullt, vem sa att hösten är en tråkig tid?
ha de bra / AC
PS, såg på jobbet att min söta bakgrundsbild inte syns helt om man inte har widescreenskärm, så nu ligger den som profilbild ett tag istället. DS


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards