Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

snöns sorti i ord och bild 18/4

Av AnnCatrin - 18 april 2011 08:16

Hallå!
Nu är väl ändå våren här på våra breddgrader oxå?
jag är fortfarande helt förundrad över hur snabbt snön försvann, skall försöka hålla kvar det i minnesbanken om vi får lika mycket snö nästa år ....... att det tar ungefär två veckor från det sätter igång tills den är borta .......fantastiskt!
    ........2 veckor mellan bilderna .......... 


      och jag kan säga att han får sträcka på sig bra nu om han ska nosa i hängrännorna ........
 
  för mindre än en månad sedan var snöläget ett annat!
Solen visar sig sporadiskt och det blåser friska vindar så snart är det dax att grabba tag i krattan och sanera gräsmattan ......... kanske hinner med det denna vecka som är ledig fram till fredag, och sen kan det få bli grönt gräs ...........men det är väl kanske för tidigt att ropa hej, det brukar ju alltid dimpa ner ett snölager till innan det är vår och sommar på riktigt, men vi är en god bit på väg!
Och med varmare väderlek poppar det upp en del oönskade kryp .......... såg årets första huggorm igår .......... skönt att det var 11 mil hemifrån ......... här förväntar jag mig att dom gömmer sig när vi kommer!
Om drygt en månad drar utställningsturnén igång med en rivstart, 4 utställningar på 3 veckor, kul att ha nåt roligt att se fram emot, innan dess ska vi dock ränna runt på två "inoffar" ........... i samma klass som Kliff som är dubbelt så gammal, hmmmm ....... vi sållar in det under "träning för framtida ringspring"  
  När magarna smält frullen skall vi bege oss på vandring .......kanske dax att vidga vyerna och kolla snöläget lite djupare in i skogen ........ 
Ha en skön påskvecka! / AC
 .....nu var det längesedan jag klämde in ett ordspråk .......

" åsnan känns igen på öronen, den dumme på sitt tal"

 
 
Camilla

Camilla

18 april 2011 17:59

Fasen, va snö ni har haft på bakgården, man inser det väldigt tydligt då Aston når upp till takrännorna på ena bilden, men inte på den andra ... men nu är snöh***vetet snart ett minne blott ;).
Ja, jag åkte ju på att jobba idag så klart, tur man ska iväg på skolan imorrn så man får vila upp sig *asg* tänkte komma förbi med hårfönen om jag mot förmodan är ledig på onsdag.. som det verkar så är det ju stört omöjligt att få en ledig dag =)).
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

18 april 2011 20:54

TACK AC!!!! Dina ord värmer väldigt gott!!! Bockar det djupaste och så glad att ni glädjs med oss =) (men det är iaf sjukt...sååå sjukt...;) )

Se där!! våren har hittat er också! Jag hade tippat på att vi skulle ha snö till maj men ack va (glädjandes) jag bedrog mig. Du behöver inte oroa dig för nåt återfall i snöandet jag har avbeställt sånt elände ;)

Det är med att få en gräsmatta igen ser jag som ett smärre under här...haha...fy f*n va den ser ut här hemma!! Men...hoppas kan man ju alltid!

Kram på er och det ska bli spännande att se vart ni har tänkt ringspringa framöver. Det kommer gå fint!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards