Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

den första augusti.......1/8

Av AnnCatrin - 1 augusti 2010 23:06

Hallå!
Men visst är det väl ändå lite vemodigt att inse att det är augustimånad.......sommaren har liksom bara swischat förbi ( som Camilla bakom ratten vid ett möte.....) fast det var väl inte nån bra jämförelse egentligen......för när det gäller årstider är det minsann ingen som stampar bromsen i botten.........  

Men som tur är så har vi många russin kvar att plocka ur sommarkakan.......Byske och en vecka på Gotland håller tillbaka höststormarna..........hade bara vädret hållit i sig så hade inte höstspöket fått greppa tag i hjärnkontoret........men nu lyser solen med sin frånvaro så då blir man lite låg.......Men, det är bara att bita ihop, bryta ihop har vi verkligen inte tid med, velandet med sängkammarplanerna är nu som så att sängramen är nedburen i källarhålan.......för målning....det blir ju ytterst intressant imorgonbitti när man ska kravla sig upp ur sängen som nu bara är en resårbotten direkt på golvet........  smidig som ett kassaskåp lär passsa bra in....... 
 
Hunden och jag vi tränar på i cyklandets ädla konst, jag förstår verkligen inte vad jag varit orolig för, han som är värsta mattegrisen följer sin matte tätt intill oavsett om hon färdas gående eller uppflugen på en cykel   så nu har vi skrotat det där med koppel, han springer så fint ändå vid sidan, ytterligare en stor fördel att vara på en stor plan........ och jag känner en inre frid över att inte tvinga honom till att springa .......nu kan han sacka efter om han inte pallar..........
det är ju det där nedrans frambenet som spökar, jag vill verkligen inte överanstränga honom, men samtidigt har det blivit väldigt sparsamt med långprommisar i den hetta som varit........och jag har ju en liten hysterisk läggning som innefattar att det måste traskas hutlöst långa promenader för att hålla muskler & sinne i fin form......... 
 
Camilla efterlyste bildbevis på vår nya motionsform.......att cykla och samtidigt fota en hund som springer nära är inte direkt en enkel sak....... men nu har jag iallafall gjort ett försök!
 
full fart framåt!
Vi cyklar några varv och sen surplar vi lite vatten och sen blir det en stilla promenad hem igen, ett bra sätt att varva ner tror jag!
  Nu är det en vecka kvar till det ska ringspringas...........det skulle vara fantastiskt roligt med ETT rött band denna sommar.......... 
Men men....vi bidar vår tid.....dom röda banden kommer nog så småningom, jag har inte en perfekt hund.......( finns den perfekta hunden? ) men så dålig är han inte så att att inte är värd en röd valör.........dom kanske bara inte kommer som på ett pärlband........ 
Det har ju så där lite smått börjat rycka i valptarmen..........men först nästa år som tidigast, men man kan ju inte låta bli att kolla runt på vad som erbjuds........och då dyker det ju genast upp en sån där fundering igen.........jag tycker att jag varit väldigt timid på den fronten.......sist jag funderade så gick ju stora bongotrumman igång och det vart ett herrans väsen..........så nu funderar jag väl vidare utan att föra det på print........ MEN........ om man söker valp så vill man väl veta mer än den tilltänkta inavelsgraden eller?
Det är ju frågan om den minimala informationen är ett sätt att göra sig intressant på......eller är det helt sonika så att i brist på erfarenhet så tror man att valpköparna inte behöver, eller vill ha mer information...........vilka föräldrardjuren är och vilka meriter dom har är helt oväsentligt eller?
Men alla är vi olika, det är väl tur det, en procentsiffra på en inavelsgrad är lika obegripligt för mej som en lång harang på latinska.......det säger mig icke ett endaste dugg..........men det är ju jag det......... 
ha det bra / AC


 
 
Camilla

Camilla

2 augusti 2010 01:02

Si så där ja ... jag tackar ödmjukast för bilderna på eran cyckeltur ;) , det är väl klart att det måste till lite bilder på det .... men det skulle ju ha varit roligt med en på dig också där det dessutom finns en härlig chockrosa hjälm på huvudet också *asg* ... men den bilden får du väl ta i din nästa blogg ;).
Nog vill man väl veta mer än inavelsgraden på sin tilltänkta valp !!! det är ju en hel vetenskap det här med hundar ... så nog är det en hel del mer som måste till än det .
Ser fram emot att få se en liten rackare hos er ... times fly ... så snart är du där ;).
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

2 augusti 2010 14:59

Haha...ja just det ja...oherrans liv ;) Självklart så ska det stå mer än inavelsgraden...kan ju vara kul att både få veta vem hanen och tiken är och att få se en bild på dessa också.Men men..alla är vi olika...kanske finns nån som vill köpa grisen i säcken..vad vet jag ?
Jag hörde nått om en rosa cykelhjälm...sätt genast in en bild på dig och den (på ditt huvud) ;)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

2 augusti 2010 20:46

Det var ett tag sen jag tittade in hos dig.
Ni har gjort en hel del:)

Hoppas ni har en skön kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 augusti 2010 10:20

Hej
Har också tänkt testa att cykla......(tänkt) ;-)
Jaa, det är inte klokt vad sommaren sprang förbi. Hoppas på bra väder när vi kommer till Gotland.
Procentgrad och liknande info, är rappakalja för mig också. Det är så mycket annat jag vill veta.

Ha det gott
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

4 augusti 2010 19:58

Härligt!! Då gjorde jag inte bort mig i mitt första köp - 149 kr!! Men på nätaffärer va de dyrare. Känner mig nöjd!! Och idag gick den iväg hitåt fick jag se på mailen. Nice!! Nu kommer det bli nakenfisar i hela huset! hahaha...
Kram!! Och du...vi ses till helgen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards