Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

nytt var det här ! 8/9

Av AnnCatrin - 8 september 2009 15:36

hallå!

Snacka om surprise när jag loggade in på bloggen, här var det helt nytt minsann! trevligt  !Bravo! många bra förbättringar, egen huvudbild och klart mycket bättre bildarkiv, förut har jag fått skriva en kommentar till varje bild så att jag vet vilken som är vilken eftersom bilderna laddas upp innan inlägget skrivs, nu hör och häpna är det ett galleri där bilderna syns, det förenklar en hel del kan jag säga.

bloggagratis har bytt namn till bloggplatsen men den gamla adressen styrs om till den nya.

En större ruta att skriva i hör oxå till pluskontot, vi får väl se om det blir ordning på torpet vad det gäller publicering oxå, förhoppningsvis så går inte inläggen upp i rök som tidigare.

typsnitt har vi inte heller kunnat valt förut, men nu finns det ett antal, kul! Skrattande ...och smiley´sar finns oxå på menyraden, inte så många men ändå, men nog är dom roligare på smiley central.......

...och sen ska ni få höra....jag kan lösenordsskydda inläggen och bara dela ut lösenordet till en betrodd inre krets *asg*....där föll ju liksom poängen med att blogga....då kan jag ju lika gärna skriva ett mejl till särskilt utvalda eller?

Nä, jag lovar att både blogg och kommentarer skall flöda fritt i cyberrymden som på det gamla viset......om jag kommer ihåg att avmarkera rutan "jag vill godkänna alla kommentarer"...hmmm...det är oxå nytt, förut skulle jag tillåta kommentarer..... Very Confused dom behöver väl inte ändra på varenda grej?? nåväl, fullt godkänt blir det från min sida iallafall, hade ju blivit väldigt trött på ögat om dom gjort allt till det sämre så att jag måste byta blogg igen.....

ja, nu kanske jag ska komma till skott och skriva om det som var grundtanken innan allt detta nya hamnade i fokus.

Hunden, Aston Martin den förskräcklige, den outtröttlige duracellen, vildbasen med stort V har gjort det igen.....Mattemor har snurrat runt ett helt varv i blåbärsriset, saltomortar av sällan skådat slag inför ögonen på en förskräckt herre med två väluppfostrade hundar i kopplet......."ja´men jag släppte inte taget" sa modern stolt när jag hämtade hem "the crazy dog" igår......allvarligt, detta kommer att ta en ände med förskräckelse, det är väl bara tur att hon fortfarande har alla kroppsdelar intakt efter alla rundor där Aston dragit runt på henne som en vante....

så nu måste det till hårdhandskar och kraftiga metoder, för arga rösten och pondus att sätta duracellen på plats det har hon INTE.

  

Så nu har jag varit till Birsta och hämtat grejor hos Henke som Anneli skickat med, en "gåfintsele" och en Haltigrimma, den senare har jag ett visst motstånd emot för det ser ut som att han har munkorg vilket kan tolkas som att han är av aggressiv art....eller hur! Too Funny 

tyvärr så blev det inte "skarpt läge" att vi mötte nån hund på vår provrunda, men drar det gör han inte, nu är ju inte det det största problemet eftersom han inte drar när jag går med honom, så jag fick fejka lite för att se effekten...och japp, han slog på en tvärnit när selen snördes åt, nu ska vi bara kolla upp om det funkar lika bra vid hundmöten för det är där Aston tar över kommandot och släpar runt min stackars mor som en trasdocka....men nu ska det bli ändring, jag hoppas att denna sele kan hjälpa henne.

        

Annars så händer det inte så mycket på en promenad nu för tiden...babystepps framåt.....nosar, luktar, grymtar och slickar, ...tar några babystepps och så tar vi om samma procedur....igen och igen och igen......

...ha! ja kunde lägga in flera bilder i följd utan att ladda upp en och en....detta är ju rena himmelriket!

ha de bra / AC

 Faint nä, nu höll jag på att ramla av stolen, jag kan spara inlägget som ett utkast....det här blir bara bättre och bättre!

 
 
camilla

camilla

8 september 2009 18:31

Oj Oj , vilka förbättringar på bloggen , vet ju att du har knölat med bilder och annat , skönt då allt bara flyter på .
Tjusig huvudbild har du också fått till , passar precis till dagens blogg , herregud , din mamma måste verkligen ha en ängels tålamod *s* .
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

8 september 2009 20:28

Haha...ja din morsa lever lite farligt när hon är Aston vakt :D Hoppas nu att selen funkar bra vid hundmöten...jag gillar inte Haltigrimman så värst...så det är ju bra om han inte behöver använda den. Selen är ju snäll :)
Va kul att allt blivit till det bättre när det gäller bloggen och dess design...vi pratade ju om det idag ju :D Toppbilden är suverän ...duracellen i ett nötskal *asg*
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Lena

Lena

8 september 2009 23:30

va fin bloggen blivit!! Och vilken underbar bild på Duracellen överst, hoppas nu bara det funkar med selen så din mamma inte står på öronen igen..."men jag släppte honom inte" vilken underbar komentar..asg
Kram Lena

http://www.geneins.se

 
Ingen bild

Stina

9 september 2009 22:28

Ja..skitkonstigt blev det där inlägget som försvann?? Fattar verkligen inte... (det heller ;) ) Vart tog det vägen??
HÄR var det däremot läckert nytt! Coolt! Man kanske skulle "konventera"?? ;)

 
Ingen bild

Stina igen

9 september 2009 22:33

Gaah! Var ju inte klar ju.
Din arma mor verkar vara en tuff brud!! Men:
-Aston, du måste skärpa dig! Mormor verkar ju dock vara gjort av cement eller nåt som "håller ihop" efter flygturerna...men du måste vara försiktig. Gå på batteriets sparlåga!!!
Kram

 
Ingen bild

Isabelle

11 september 2009 09:22

*ler* jag bara älskar "presentationsbilden" på Aston! Den är ju bara så klockren! Ingen slöberner här inte :-D
Hoppas ni får en härlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards