Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

semestertripp bokad ! 4/6

Av AnnCatrin - 4 juni 2009 20:46

Hallå!
En liten blogg från trögsnöre så slipper jag göra andra saker......
Imorgon kan väl ingen ha missat att vi ska iväg och hämta ett blått band igen....någon som behöver en blå plastmatta till hallen?

......klorna är klippta, tassarna friserade....hunden är badad...hmmm....typ inte....varför göra idag det jag kan skjuta upp till imorgon??
Så nu har jag frivilligt förvägrat mig själv en sovmorgon, genomtänkt? Nää, inte direkt, lär väl ångra mig bittert imorgonbitti när jag sitter fast i kudden ;0)
Det fanns ju ett alternativ till och det var att bara hyfsa till valda delar...känns inte som att rörelserna stabiliserar sig för att hunden är nybadad *asg*
Men det är ändå trevligare att åka med en nybadad hund, inte för att han direkt skitat ner sig dom senaste två veckorna men ändå!
Nu tar vi den här rasspecialen och Alfta som jag var extremt snabb att anmäla mig till.....och Byske....men sen så får det nog vara nog om dom blå banden fortsätter att trilla in, då ställer vi oss på tillväxt och tar nya tag nästa sommar!
Det är ju ändå inte detta som är det viktiga, det är bara en rolig parantes, jag har världens trevligaste, gladaste hund....vad är väl ett litet plastband i jämförelse med det ;0)

För den som inte förstår mitt sätt att skriva så ska det mesta läsas med glimten i ögat, det kanske verkar som att jag tycker han är skitjobbig...verkligen inte, men vad ska jag då blogga om om jag inte kan skriva om våra strapatser ?
Jag har hundra gånger hellre en pigg glad hund på gränsen till vad jag mäktar med, än en skygg eller opålitlig vovve.....alla dagar året runt.

Och nu kastar vi oss genast över nåt helt annat, först och främst så blir den här bloggen skriven i expressfart känns det som eftersom det trådlösa tangentbordet funkar alldeles utmärkt!
Sen så har vi helt plötsligt blivit med semesterresa!
Turning torso here we come!
3 dagar hotell bokat där längst ner i landet, hektiska dagar blir det, mycket ska hinnas med, Om allt stämmer så kommer Aston att dumpas hos Lena i Norrköping på väg ner och plockas upp på hemvägen, och helt sjukt så är det mindre än en månad kvar tills vi drar ditåt, himmel vad berest jag blir på gamla dagar!
har läst mig till på Annelis blogg att Camilla hänger med till Karlskoga nu i helgen, Trevligt!
Nu håller vi alla tummar och tassar för att regnet uteblir denna helg, mul är ok, men INTE regn!
Men packningen ser lite annorlunda ut den här gången iallafall, maratondojorna har fått stått tillbaka för ett par dito i goretex, rejäla pjuks för ostadigt väder!
Och med tanke på att jag idag inhandlat två par skor av sandaltyp så kan man ju önska sig ett väder som passar nyförvärvet!
Det är bara att konstatera att glansdagarna är förbi ( om dom någonsin funnits) nu ska det vara bekväma skor...hmmm...och då blir ju prislappen därefter....men nätblaskan har ju lovat skattepengarna till veckan så det blev två par ecco......
nä nu ska jag iallafall packa klart, så kan jag ge hjärtebarnet min odelade uppmärksamhet imorgonbitti......inte för att jag tror att den sortens ompyssling står högst upp på listan.....han har hellre dragkamp eller kast med överlumpad matte än låter sig schamponeras ;0)
ha de bra / AC

 
 
Anneli

Anneli

4 juni 2009 23:15

Hello !
Ja jag håller ju med dig..skönt och bekvämt ska det vara *asg*
Men AC... har du inte badat Aston ÄN !!!!
Segsnöre där ;) :D
Självklart så älskar man sin hund - sen att man skriver på ett vinklat sätt i bloggen är ju en annan sak *asg*
Ses i morgon :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Anneli

4 juni 2009 23:16

Jag igen.. :)
Glömde att skriva att jag inte kom in på din blogg via din hemsida.Jag fick gå via bloggkoll.
Jobb på gång ???
;)

 
camilla

camilla

5 juni 2009 00:15

Tja!
Nu är både extra skor och gummistävlar packade , då borde det väl gå bra *s* .
Nog har du världens gladaste trevligaste hund det tror jag alla kan skriva under på som har träffat Snygglars .
Och vad gör väl ett blått plastband , en ny hallmatta är väl inte heller fyskam .
Nu ska det hängas en tvätt så är det raka vägen marsch i säng , så jag är uppe och klar då du kommer.
Kram Camilla

http://www.mills.zommin.se

 
Ingen bild

Isabelle

5 juni 2009 08:05

Fast jag förstår inte riktigt det där? Jag tycker han ser supersnygg ut på alla bilderna och i verkligheten? Jag ser ingen som helst anledning till ett blått band? Nej, jag tror ni har råkat på griniga domare så denna gång ser domaren säkert rätt! :-) Ja, håller alla tummarna för uppehåll! Exakt nu så regnar det :-( Fast det är ju här det..
Och som jag har hört andra bernerhaneägare säga; de har slitit sitt hår över vovven, men vid 3 års åldern så sitter allt som gjutet och man får lön för alla sina mödor. Så det tvivlar jag inte det minsta på! Självklart älskar man sin vovve ändå trots energi :-D Som sagt; hellre en levnadsglad hund än en skygg :-) Ses snart! Kör/åk försiktigt :-) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards