Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

hmmm.....handler anställd! 1/6

Av AnnCatrin - 1 juni 2009 22:45

Hallå!
Så var denna helgs jobb avklarat, i megavärme, idag har det oxå varit fint men inte lika okristligt kokhett.
har väl inte blivit så många knop gjorda hemmavid, vi har vilat oss i form inför kvällens ringspring........jag har sällan varit så omotivierad kan jag erkänna och hunden var som vanligt i sitt esse....men tänk att som en skänk från ovan så kom räddningen, Camilla klev av med Tuffa så att hon skulle få vila, och erbjöd sig att springa med min hund.....hallelulja moment säger jag bara!

inge´fel på kontakten här inte !

Tuffa ch jag satt oss till rätta i gräset och Camilla och Aston sprang som om dom aldrig gjort annat ;0)......Camilla är inte sen att rya i åt unge herrn när han börjar flamsa så han fogade sig ganska omgående och var jätteduktig, och Camilla oxå !

Så nu är jag med handler!

Tuffa och jag sitter SÅÅ gärna på sidan om......nästa gång tar vi nog med fika, hon & jag!



springarna i bakgrunden......inte speciellt intressant i Tuffas värld......





Kolla handen på ryggen.....proffsigt va?!

Hanhundarna....det bev lite aktion när Camilla råkade knäppa lös Aston av misstag...men Aston ville bara busa och lapphunden 4 år blev nedbrottad av husse så det gick bra till slut ;0)
Nu bara måste Camilla med till Karlskoga och älga runt med min hund, han kan ju faktiskt springa och uppföra sig när inte matte håller i kopplet ;0)
Med Camilla vid rodret kanske han kan börja plocka röda band !
NI ÄR SÅ DUKTIGA!!!!!!
Och Tuffa & jag är så bra på att sitta vid sidan och kolla på!
Det har ju varit lite bloggeri runt om, om vad man ska ha för kläder i ringen, så nu dyker det väl snart upp en faktura på en utställningsoutfit ifrån den nyanställda innan ens bläcket torkat på anställningkontraktet.....*asg*
Hunden ligger utslagen och snarkar ljudlig....tänk att på slutet i dag så satte ha sig ner !!!!! uttröttad eller?
Nä, nu ska jag hoppa i säng, imorgon när det kurs igen, då är det inte bara teori som det var förra veckan utan det blir mer praktiskt framför dator.
Dokumentering är det spännande ämnet.
Någon som har ett tips om varför varannn bokstav inte kommer med när man skriver?
det är väldigt irriterande minst sagt....det tr dubbelt så lång tdatt skrivanär det ska rättstavas varje mening ( det kursiva är inte rättat, mellanslag och bokstäver uteblir)
ha de bra / AC

 
 
camilla

camilla

1 juni 2009 23:47

Haha , ja vänta du bara tills räkningen på outfiten dimper ner i lådan *s*..
Att ta med fika , det låter bra i Tuffa´s värld , det kommer hon inte vara sen att hänga på , så kan vi andra springa vänstervarv så vi blir blåa i ansiktet .
Han var så duktig så snygglars , det var bara roligt att för en gångs skull ha en hund i kopplet som faktiskt vill , och rör sig framåt *s*.
Låter jobbigt det där med bokstäverna , har dock inget tips , men det klurar du nog ut snart.
Kram Camilla


http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

2 juni 2009 11:36

Men vilken j*kla tur du har :D En alldeles egen handler - med en berner dessutom :D
Det är ju toppen om han funkar bra med Camilla :) Det är väl som med barn...det tar bättre om någon annan än mamma eller pappa säger till :D

Till den sista frågan...har du spillt något på tangentbordet ?? Mitt tangentbord har betett sig så där sedan datorn inköptes. Jag lämnade ju in den för byte och fick tillbaks den med ett amerikanskt tangentbord...grrr..retur igen och sedan blev det precis som före bytet :(
Vi höres på telefon senare :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

2 juni 2009 13:16

*ler* men vad härligt det ser ut! Supersnyggt! Men, menar ni allvar med att byta handler på hundarna eller var det bara för stunden? Ja, hur ni än gör så håller jag alla tummarna för att ni kniper ett rött band per hund! :-) Kram från oss!

 
Ingen bild

Stina

2 juni 2009 22:34

Jag har också en knäpp blogg idag. Kunde du verkligen läsa allt?? Inte jag...
Ett riktigt proffsigt ekipage de där två. Egen handler är fin-fint...jag kanske ska fixa en jag också i helgen ;) Så kan jag sitta torr i tältet...hehehe
Hett tips är att du INTE åker på samma utställningar som mig för att slippa väta. Iofs regnar det inte - det ÖSER NER, dessutom utan att det ens är nåt konstigt med det hela... ;) Förra året i Ängelholm blev jag erbjuden pengar för att lämna stället...hahaha...
Till helgen ses vi! I eller utanför ringen.
Kram

 
Madde

Madde

3 juni 2009 06:48

Härligt med en egen handler!! :)
Kul att ni kommer till Kalrskoga, då ses vi!

Kram Madde

http://www.michikoskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards