Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Valpar & Vännäs 18/6

Av AnnCatrin - 18 juni 2013 09:24

Hallå!
Nu har farmors små pälsbollar börjat flytta till sina nya hem, en boar in sig i Timrå så honom får jag förhoppningsvis se nån gång mellan varven, en parvel flyttar till Hudik och det är ju nästan nästgårds!
I helgen som var åkte vi upp till Tavelsjö på lördag för att snusa och gosa på dom små liven, dagen efter var det utställning i Vännäs och liten farbror slog till med ett väldigt onödigt förhinder för slippa att deltaga.
På torsdag kväll upptäckte hussen att det var nåt fel som var trasigt, och mycket riktigt, ett våteksem alldeles nedanför svansroten var på väg att blomma ut.
Och om jag hade en liten förhoppning om att det skulle läka lika fort och bra som på Aston så kunde jag lägga den lilla tanken till handlingarna bums ......................för att inte tala om hur en hund som i normala fall är lugn som en filbunke förvandlas till ett darrande asplöv som virvlar runt i en höststorm, HERREGUD! Lukas trodde nog att hans sista stund var kommen, kröp efter golvet dubbelvikt och helt förstörd, JAPP, det är precis vad man vill visa upp i en utställningsring, en hund som ser sjukt strykrädd ut   
Aston var ju i princip oberörd när han hade sina stora blaffor av våteksem, liten farbror får ett litet på svansen och beter sig som karlar gör lite till mans när dom får någon form av åkomma, blir liten, miserabel och ynklig och börjar fila på testamentet   
Huga, lilla farbrorn kom krypandes upp i sängen och ville sova sked med matte ........LÄÄÄÄNGE ....................  
Var i valet och kvalet om jag alls skulle ta med honom, men kastade ändå in honom i duschen innan vi for på lördag.
Under kan ju ske men dock inte denna gång, och för en hund som inte hjular runt av lycka i utställningsringen annars tillför det inget att gå in och vara rädd om svansen.

 
Det här är mer Lukas melodi !

   
                   
Så fina är dom allihopa, men hur söt dom än är så är jag inte ett dugg valpsugen, och det är skönt att känna så istället för att längta och ändå måsta tacka nej ......det har aldrig varit aktuellt med en till hund nu, Var hund har sin tid, vi får se vad framtiden har att bjuda på.

   
Lukas mamma Doremis Dubble-Nougat

 
En påse med några smågrejor till var och en skickade vi med   

Det ska bli SÅÅÅ spännande att se dom växa upp, det har varit fantastiskt roligt att få uppleva detta en gång !

 
Lukas syster slog till med cert & BIM i Vännäs, hon var helt olik sin bror i ringen, här är en tjej som tycker att utställning är jättekul och svansen gick hela tiden, så kul att se och hon var verkligen jättefin!!

 
Bästa Busen slog till och blev BIR! hans matte var som vanligt helt oberörd .........  


   
Kliffen vann öppen klass men där höll domaren inne på CK tyvärr.

Stort grattis till er alla !!!

 
Efter utställningen dukas det upp buffé, jättetrevligt och jättegott!!

 
Hundarna vågrade frukost igår morse ............................förklaringen fick jag när hussen kom hem ............ "dom fick ju frukost av mej" .......................  ja just ja .......................det var ju så det var bestämt, att han alltid ger dom frukost oavsett om jag är ledig eller inte ............ och mina killar är ju inga matvrak så speciellt Aston blev nog lite förnärmad över att måsta tvinga i sig en portion till, där går väl ändå gränsen??
Idag är bilen på verkstad, tusenlapparna fladdrar när nån mackapär till AC:n pajat, men nu är man ju van att ha kyla så det är svårt att vara utan.
Till helgen ska det jobbas ........ men sen så är det SEMESTER !!!!!


 
Är det sommar så är det, ibland måste man offra sig och äta jordgubbar till frukost

ha det bra och hoppas att vi får fint väder till midsommar! / AC
 ( ser att jag har samma titel på bloggen för precis ett år sedan, men då var det Wiiforsenvalpar   ) valpar & vännäs 18/6 2012

 
 
Nina Harila

Nina Harila

23 juni 2013 11:22

Hej!

Det är hos mig som lilla Sibelius hamnat hos...uppe i Haparanda :) Fina bilder du lägger upp! Jag brukar vara in och läsa din blogg ibland efter att jag googlade på Lucky Luke Kid. Du kan följa Sibbes uppväxt på min blogg men nu har jag inte hunnit uppdatera på ett tag.

/Nina

http://ninaharila.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards