Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

värsta utställningen hittills.....17/7

Av AnnCatrin - 17 juli 2010 20:51

Hallå!
Ja idag var det det värsta hittills i utställningssammanhang, det man läst om men lyckats undvika..........      fy f-n på ren svenska vilken dj-vla hetta!!! Visst har det varit varmt förut men INTE som idag, ny erfarenhet som vi gärna lägger till handlingarna, prisa det nyinköpta parasollet och att Anneli hade huvudet på skaft och tog med en kylduk som vi fick låna, snacka om att dom kunnat göra strålande affärer i stånden om dom haft kyldukar till salu.
Och tror ni inte att dom ropade ut i högtalarna om hundar i en buss.......ALLVARLIGT!!! vad är det för fel på folk?????
  Kliff blev tvåa av två i valpklass


Om vi bortser från tokhettan så var det en som vanligt supertrevlig dag, ett stilla lugn har lagt sig och jag hade full förtröstan inför dagen, sov till och med riktigt skapligt natten före, sen att inte domaren tyckte om min hunds uttryck kan jag ju liksom inte styra över  
Det var två domare idag, en lärling troligtvis, han tyckte att Aston var lite tunn, funderade om vi hade löptikar hemma.......näpp, jycken tycker inte att det där med mat är så viktigt och det hade han full förståelse för  
 
hade hoppats på att få en bättre bild från Anneli men hon valde att gå till grannen att käka istället för att skicka bilder så jag får väl ta den här trots ihopknipna framben  
 
 
Domaren hade problem med att min hund var "pittögd" ( som vi säger i Skåne) ........ja, han är vindögd och det lär han åka på fler gånger men när hon säger att han inte ser snäll ut blir jag faktiskt lite putt.......fast å ´andra sidan är det en tolkningssak......hon sa att han inte har det där snälla uttrycket........vilket jag genast högg som en kobra på och tycker att hon säger att han ser elak ut..........  det var kanske inte så hon menade.........     Nåja, det är bara att böja ner huvudet och plöja vidare i blåbandslandet........plötsligt så händer det!
 
Förutom uttrycket så var det dom knappa vinklarna som bidrog till dagens blåa band........jaja, knappa idag, normala imorgon......tycke och smak!
i det stora hela så var väl kritiken befogad, till och med jag med mycket fluff innanför pannbenet när det gäller hund och anatomi har ju snappat upp en del så kritiken är väl i stort rättvis.
typ och helhetsintryck mycket god
maskulin hane
uttryck störs något av ögon och uttryck
kunde ha bättre pigment och trefärg
acceptabel hals
bra rygg
tillräckligt förbröst
bra benstomme
skulle vara bättre vinklad fram & bak
rör sig något kort och instabilt


domare Eva Borg-Liljekvist


vi växer på oss och tar nya tag, huvudsaken är att det känns roligt och att jag slutgiltigt tagit kommando över ringspringsspöket  
  Under tiden som vi väntar på det röda bandet så gläds vi åt andras framgångar! Sara kammade hem ett cert med fina Deedee, superstort grattis!!!!
( även här har hon som springer i gårdarna och käkar säkert mycket bättre kort   )
  Hubbe fick ett rött band och HP GRATTIS GRATTIS!
  Fina Hubbe, det är så roligt att se att Aston Martin som kan ha en tendens att mopsa upp sig på hemmaplan kan funka hur bra som helst i och runt utställningsringen, han och Rune var inte heller några problem  
 
Hur snygg var inte den här killen på en skala då???? helt i min smak!
  BIR och BIM Bernerdalens kennel, STORT GRATTIS!!!!!!
trots värmen ....och tack vare inte så många anmälda hundar, 35 st, så hann vi se alla innan det var dax att vända hemåt.........två vändor till vattenslangen för att kyla ner Aston och Kliff och sen iväg med full kyla på.........
Nedresan gick relativt smärtfritt....bortsett från Camillas traumatiska upplevelse när hon till sin fasa inser att hon åkt ifrån ciggen........ 
Vilken tur för henne att jag hade både tändare och tändstickor.......för det köpte hon INTE på macken.......  och tändaren skulle jag dyrt och heligt få tillbaka..........hmmmm.......
Och ja, jag vet....det skulle stanna i bilen..........ingen skulle någonsin få veta att vi lyckades köra fel i Bollnäs IGEN..........men so what.......nästa år är det tredje gången gillt......då blir det raka spåret hem!
summa sumarum en mycket trevlig dag i trevligt sällskap, lite milkshake i magen för både folk och fä på hemvägen gjorde susen.........hoppas verkligen det dröjer innan vi måste ringspringa i denna tropiska värme igen!
ha det bra / AC


 
 
Camilla

Camilla

17 juli 2010 22:30

Huuru du du !!! det som ska stanna i bilen ska stanna där *asg*
Men vi siktar på tredje gången gillt ;O).
Vilken hetta , ush och fy , tack gode gud för ditt parasol annars vette sjutton hur det hade gått .
Och att Aston skulle ha "pittögon" det var ju en ren och skär förolämpning !!! han som har världens snällaste utryck just pga av hans något vindögda utryck , han ser ju tokglad ut precis hela tiden ... nåja , alla gillar ju inte alla .
Och Johan hade minsann sett att jag hade glömt ciggen hemma !!!! .... kommer aldrig förstå hur det gick till , det händer ju bara inte , och kom jag inte på att jag glömde att lämna igen tändaren .. rackarns , kanske lika bra man gör det så man får låna den om det nu skulle hända igen *asg*
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Sara och Magnus

Sara och Magnus

17 juli 2010 23:48

Hejsan!
Tack för urtrevligt sällskap idag! Dessa ögon...vad ska vi säga om dem-inget. Dommar j-l. Eller det kan jag ju inte tycka då hon dömmer såååååååå bra!!! Och kortet e helt ok, men jag vet ju att hon du vet som inte behagar äta hemma tog kort med cert rosetten. Se jag kunde inte låta bli att skriva cert, se nu kom det igen ;).
Ha det bäst så ses vi i Byske, kanske kan få bjuda på lunch/middag då ni dyker upp?!
Kramis.

http://www.wildbackens.se

 
Anneli

Anneli

18 juli 2010 12:28

Hallå hallå !!

Hon som inte äter hemma skickade faktiskt länken med bilderna före innan hon gick till grannars...man måste kolla mailen ibland oxå *asg*

Är det nått Aston har så är det väl ett snällt och menlöst uttryck....toker och glader i ett,liksom :)

Dagen igår var som vanligt toppentrevligt men läskigt varmt. Och sa vi inte att det skulle vara en väl bevarad hemlighet om våran felkörning?? *asg* ...jaja...vi lär oss väl....sakta men säkert :)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards