Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

STHLM äventyret 14/12

Av AnnCatrin - 14 december 2009 14:57

Hallå!   

Ja det gick väl bra får man tycka, ett rött band är alltid ett rött band och sen knep vi placeringen före brollan Magic........alltid roligt!  
  Legolas, Magic & Aston
Det var fyra unghundar anmälda men bara tre kom till start, Berntiers Legolas på första plats, Aston på andra och Magic på tredje plats, alla tre med en slät etta.
 
dana nana nana........hmmm....det är fult att lipa.......
Aston är ju som jag nämnt förut uppskruvad som aldrig förr, han tyckte tydligen att det var på sin plats att retas med brorsan och försöka mucka lite när han som bäst ska visa upp sig från sin bästa sida.......hormonsvallningar så det bara sjunger om det!
  the crazy dog in action......
  Genein´s Adler av Inchi "Magic" men sin handler Lena
  Genein´s Aston Martin av Inchi med sin handler Camilla
   
Stilstudie........
Camilla var svimfärdig innan hon skulle in i ringen, fick hastigt trycka i sig en drickyogurt........herregud, helt fel läge att få yrsel, tänk om hon hade svimmat då hade ju jag måsta ryckt in......bekymrad över att Camilla inte mådde bra?...... näe, mest orolig för min egen del.....*asg*
Nåja hon rekade till sig, hon hade knipit med tårna för att hålla balansen och inte drutta omkull......det är proffshandling på hög nivå!  
Vi hade inte ens någon katalog så övriga resultat får ni läsa någon annanstans  


Astons Kritik:
bra huvud
något mycket vitt som går förbi läppring på ena sidan
liten nackfläck
goda proportioner
tillräckligt bröstparti
goda vinklar
bra benstomme
behöver bli något stramare i rörelse
Domare Kurt Nilsson


Domarens muntliga kommentar var att han behöver växa på sig och sen så var det egentligen petitesser med mungipan och nackfläcken.........
Ja, mungipan den lär ju förbli vit och nackfläck det får han ha, sen så står han ju på tillväxt så rörelserna lär ju bli bättre med tiden, så vi tackar och bockar för det röda bandet.
Domaren var helt ok ur vår synvinkel, känns bra eftersom det är han som dömer hanarna i Byske nästa år.
För övrigt så har det som vanligt varit hysteriskt roligt i bilen, vart får vi allt ifrån?
Det skulle säkert inte vara roligt för någon annan om man försöker återberätta.......men vi skrattar hejdlöst bara någon öppnar munnen.........  sen så visade det sig att Camilla är väldigt åkrädd så när hon åker med sin man så får han aldrig köra fortare än 90.........   ojdå.......
Det uppdagades när jag nämnde att jag inte körde så fort som jag brukar pga att det var mörkt och regnslaskigt vilket gör att man inte ser ett skit när man ska köra om........men annars så är faktiskt 120 en laglig fart......om än inte på alla vägar...........och det kan kanske ha gått lite fortare oxå på torra sommarvägar .....men nu kommer jag faktiskt inte ihåg hur det var med det vid närmare eftertanke....... näe, så var det nog inte, det var nog närmare 90 i snittfart när jag tänker efter.......så det är lugnt Camilla!
Så men tanke på att jag mestadels körde under lagstadgad hastighet så var det väldigt snabbt av oss att vara framme på Tyresö klockan 19.......när vi for hemifrån?.... hmm.....  det var visst vid ettsnåret   jaja, jag tycker det var godkänt....... men det som hände sen kan ju diskuteras, väl framme på ( eller säger man i ? ) Tyresö så skulle vi köra fram till mässan för att kolla hur lång tid det tog och att vi hittade......... vi har en förmåga att ta egna intiativ och inte lyssna på Greta gaphals ( GPS:n ) en sträcka på 30 minuter tur och retur tog två timmar för vi fick för oss att Greta fått en stroke eller nåt........ vilket hon naturligtvis inte hade fått utan hon hade helt rätt.....men hon får faktiskt skylla sig själv när hon yrar iväg åt ett helt annat håll när vi skulle tillbaka....... a´puh
Så då var klockan helt plötsligt 21 på kvällningen när vi packade ur bilen hos Henkes bror med sambo.
Jag gick en runda med hunden innan jag gick in .........snacka om panikattack när jag kommer in och får höra och ser att dom minutrarna innan vi kom precis blivit klara med rummet vi ska sova i......... och rullat ut en sprillans ny vintervit heltäckningsmatta där vi ska sova.........  
Prisa vädergudarna som lät ett stilla snöfall dala över Stockholmstrakten så att hunden förblev ren om tassar och mage   
Sen att han tyckte att det var tokroligt på gränsen till hysteriskt kul att alla skulle sova tillsammans är en annan historia......... men ni kan inte säga att ni inte känner er speciellt utvalda och kollossalt omtyckta av min hund, reskamrater!
   tjoohoo!!! GODMORGON!!!!!!! upp och hoppa tjejer nu händer det spännande grejer!
Och som vanligt så hinner man inte heja på alla man tänkt, men jag har iallafall fått ett ansikte på Pernilla, trevligt!
Hemresan gick oxå i moderat fart, samma usla väderförhållande, vi stannade i Söderhamn för lite mat på MC Donalds......... trötta efter en hel dag så brast det totalt när den trevliga flickan bakom disken frågade om jag ville ha en plusmeny.........NÄ`E det vill hon INTE, hon har en i bilen sa Camilla........ och sen var gapskratten igång igen........ skrattmuskler är det då rakt inte brist på   

Nu laddar vi lite motvilligt inför Sala, usch och blä för ridhus, men det är sista chansen i unghundsklass sen blir det till att tampas med öppenklasshanarna.
Nu ska det jobbas till imorgon och sen är jag ledig till juldagen.
ha det bra / AC   

 
 
Pernilla o Bonzo

Pernilla o Bonzo

14 december 2009 22:19

Grattis till det röda bandet och placeringen före brorsan ;)
Ni verkar ha haft en lika trevlig resa som vanligt när team Aston är på turné!!

Hoppas ni får en god och vit jul!
(Här snöar det för fullt nu)
Kram Pernilla o Bonzo

http://bonzo.bloggplatsen.se

 
Lotta & nallarna

Lotta & nallarna

14 december 2009 22:55

Hej! Grattis till 1:a priset! Kul att få se din Aston live. Han är en fin kille! Härligt med mycket skrattmuskler... går nog inte att få för många av. Kan tänka mej att ni har kul på era utställningsresor. Sådan matte sådan hund... kanske därför Aston har fart och fläckt, eftersom matte vill rusa fram i 120 minst.
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 december 2009 23:02

Hej på er !!
Grattis till det röda bandet :-)
Roligt att det gick bra med resan.
Nästa år kanske vi åker, hoppas att min prins har vuxit till sig tills dess. Det brukar vara många rottisar så man vill ha en någorlunda "normal" hund med sig.. ha ha !! om han nu blir det. Det brukar vara biffiga killar i öppenklassen och Natus är ju inte precis så.
Hoppas att allt går bra med julstöket.
Kram

http://jezzieochnatus.se

 
Camilla

Camilla

15 december 2009 11:30

Haha , ja ... det räcker gott och väl med en plusmeny , det var nog tur att jag fann mig där så du inte helt plötsligt stått med två stycken *asg* .
Och visst är det så att man känner sig omtyckt i Aston´s sällskap ingen kan bemöta en som han , även om man bara varit borta i 10 sekunder ... haha ... Goproppen där .
Vi kan väl höras om vi ska ta en tripp till Hassela endra dagen .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
wildbackens

wildbackens

15 december 2009 11:31

Hejsan.
Grattis till ett fantastiskt resultat KUL. Roligt med lite bilder så man kan känna av stockholmo lite.hoppas att ni hade det trevligt.
Har ni fått nån snö?har uppe i ö-vik har det kommit lite - snacka om att de 4-benta lever upp när de upptäcker :)
ha d gott / sara o magnus

http://www.wildbackens.se

 
Anna med flock

Anna med flock

15 december 2009 11:31

Stort grattis till de fina resultatet i helgen. /Anna med flock

http://www.tallen.dinstudio.se

 
Anneli

Anneli

15 december 2009 12:50

Hallå hallå !
Haha..ja nog har vi vansinnigt roligt på våra resor....fast de tar en jäkla tid att komma fram :D Det måste vara för fartbegränsningarna från baksätet det ;)

Ja det vill jag lova att man känner sig både utvald OCH speciell när Aston är i närheten. Morgongoset gick inte av för hackor...klarade mig från kärleksbett den här gången :D

Här har det snart kommit 20 cm snö...me like !! Julstämningen kommer med snön :)
Pynta lugnt nu :)
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Maria

Maria

17 december 2009 08:38

Hej hej!
Är inne o kikar vad ni har för er, grattis till bra utställningsresultat och VILKEN handler (handen på ryggen där minsann...) snyggt!
Må så gott, God Jul o Gott nytt 2010!

//Maria

http://hem.passagen.se/loveguns

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards