Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

här kommer bilderna 4/5

Av AnnCatrin - 4 maj 2009 20:26

hallå!
här kommer del två av helgens bravader med lite bilder. bilder på kullsyskonen finns i Genein´s dagbok och MH-protokoll finns under "kullar". jag ska väl lägga in det på min sida oxå men idag har det arbetats, måste ju göra det ibland oxå.
filmer på Aston finns här
På väg till Norrköping så stannade vi till och lämnade av vintertältet till en trebarnsfamilj som var på Kolmården.

Sen blev det färja, för Lena med familj bor tvärs över Bråviken.

Kontakt inga problem, Aston hängde villigt med, kanske nåt kul är på G?
dragkampen....Aston var den enda i kullen som kampade om trasan, och bet sönder den ;0)

jaha......skulle jag gjort nåt nu?????? springa efter en trasa verkar meningslöst

kolla matte vilken tokig människa som hoppar omkring, vill hon nåt eller??

och fy för bubblan vad hände nu????

är du dum i hela huvé matte, stå inte bara där!

matte verkar ha frysit fast, av skräck kanske????

och nu sätter hon sig oxå......hmmmm

skulle inte tro att jag tänker låta mig luras att gå fram säger Aston pastorn....

vad är det med människorna?????? VARFÖR ska dom ha fram mig till varje pris????
till slut kom publiken oxå fram och då kunde han väl tänka sig att nosa på den där märkliga tingesten.

vad var det där nudå som skramlar??

allvarligt! nu är jag trött på denna konstiga skog...och där kommer det visst vita figurer som jag förväntas reagera på.....ORKA!









jaha, då ska det visst lekas igen, inte mig emot!

väntar på skott......och?

När får man åka hem???

Aston & Hera

Aston & Hera

Aston & Hera

Aragon & Aston

Aragon & Aston

Hera, Aragon & Aston

lillmamsen Indra med Aston i bakgrunden

fick tre vovvar på halsen när det skulle hoppas in i bilen......inte speciellt svårövertalade var Aragon & Nellie....ville väl hänga med till Norrland och få en stund för sig själva......;0)

På hemvägen så blev det lite turistvarning......maken ville prompt att jag skulle knäppa kort på en tågbro......intressant....typ inte......sen skulle det svängas av in till Arlanda och knäppas kort på detta hotell....trots att jag erbjöd mig att leta fram en bild på nätet istället...;0)

hade ju varit roligare att varit utanför Arlanda i ett annat syfte, på väg utrikes till exempel!

tjoho, kameran på magen i vårt avlånga land !
Idag har det regnat så det har väl varit mindre trevligt, och kväljningar blev det när det var en massa mördaräckelsniglar på vägen när vi gick till skogs....blääää...vad jag inte tycker om dom!
jag kommer aldrig att klara av att klippa dom i två bitar och plocka dom för att frysa in känns inte heller som ett tänkbart alternativ......det blir nog gift i år oxå, även om det kostar en slant.
nä nu ska jag göra ingenting, imorgon är det ringträning igen, vi håller tummarna för uppehållsväder!
ha de bra AC

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 maj 2009 22:06

Vad kul att läsa dn blogg:) Sökte lite om berner så hittade jag din blogg.
Har nämligen själv berner sennen hundar jag bara älska dena hundras.
Jätte fina bilder som ni hade tagit under eran resa. Ha det ni så bra en hälsning från Ronneby

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

4 maj 2009 22:22

Haha, ni är ju värsta turisterna *asg*...
Jag tror det är vuxenpoäng på att fara runt och fota sådär *hihi*..
Det är väl klart att man drar om det flyger upp en jätteblå overall precis framför nosen... hur normalt är det på en skala *ler*..
Jag såg filmen då testledaren påpekade att han hade kampat sönder trasan , hihi.. han greppar rejält Aston.. inga framtänder där inte.
Nu får vi be till högre makter på uppehåll imorgon , sol och blå himmel är väl att hoppas på för mycket.
Ha det så bra så ses vi imorgon
Kram Camilla

http://www.mills.zoomin.se

 
Anneli

Anneli

4 maj 2009 22:42

Hallå
Allt jag skrev bara försvann i cyberrymden...grrr !
Va kul med en massa bilder :) Björns bilder var väl annorlunda önskemål ;)

Kul att få se bilder,film mm från MH:n. Aston fick ge med sig till slut angående Dumpe...man måste fram och hälsa...av artighetsskäl ;)

Varför ska du klippa mördarsniglarna mitt itu??

Ses i morgon och nu håller vi tummarna på uppehåll :)

Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Isabelle

5 maj 2009 09:01

Haha, vad rolig du är när du skriver :-D Kul att se att hundarna hade så olika reaktioner :-)Dock verkar Dumpen vara den mest hatade av dem alla :-D Kul med lite sightseeing :-D Klart man ska passa på! :-) Hoppas ni får en superfin dag! Här är det det inte.. Men, svalt och skönt så det får väl duga då :-)
Kram från oss!

 
Ingen bild

Isabelle

5 maj 2009 20:29

Ja, det ser ok ut, men jag är fortfarande orolig iom att det nu är ett "luftrum" under själva "trampdyneskinnet" liksom.. rent och fint, men det ska väl ändå sitta ihop allting? Jag har försökt få tag på någon att prata med, men just nu känner jag mig bara jätteledsen och ostabil så jag får ta tag i det när jag känner mig bättre istället :-) Tack för tipset om Lena :-)
Kram från oss!

 
Anne-lie

Anne-lie

5 maj 2009 23:55

Hallå...
Vilken skillnad på hur ni hade erat MH, en massa träd tillsammans med spökena !! vi hade en helt stor öppen plats med BARA spöken, funderar även på den där bilden när det står en konstig människa som Aston uttrycker det, hade inte hon/han någon förklädnad??

Jisses vilken liten sötnos berner tösen är.
Aston verkar ha haft en trevlig helg..
Kramen

http://www.jezzieochnatus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards